Audicija

18 198
Avatar for varda42
3 years ago

Bilo je rano ljeto i mi školarci smo još uvijek išli u školu. Bezbrižna vremena, bez korona virusa i zezancija, dvadeset pet godina unazad. Od moje ulice do škole je nekih dvadeset minuta hoda, većim dijelom pored rijeke. Jutarnja sam školska smjena i sunce tek obasjava dijelove rijeke. Iz dana u dan srećem jednu istu ribu kako lahori iza stijene u vodi. Ljeto je i ta pastrmka svako jutro doručkuje na istom mjestu. Lijepa je i naziru joj se tačkice još sa puta koji se nalazi dobrih deset metara iznad površine vode. Pravi riječni tigar. I tako, susretali smo se ta ljepotica i ja svakoga radnoga dana, odnosno jutra, otprilike u isto vrijeme i svaki put na istom mjestu. Ribarski damar je proradio, moram je pokušati prevariti.

Na fotografiji je Mostar. Rijeka je ista, ali mjesto na vodi i grad nisu. Svejedno, slika me očarala i morao sam je ugraditi u ovu blog priču.

I tako, stigla je subota, ljetno ali nikakvo vrijeme. Jak vjetar i kišica, iz časa u čas. čekao sam predvečerje, pravo vrijeme za ribolov u ljetnim mjesecima. Ali više sam čekao da se grozni vjetar smiri i vremenski uslovi općenito poprave. Nigdje žive duše u tim momentima, valjda zbog novembarskog vremena usred ljeta. Nabrijan na ovu ljepoticu pastrmku, siđem direktno iznad stijene gdje je ona doručkovala svakoga jutra. Prva pomisao je bila - zakasnio si, najela se, vidi kakvo je vrijeme i vjetar, ništa od tvog pokušaja. I mlatio sam, mlatio, zabacivao. Ništa i opet ništa. Prolaze minuti, prolazi i sat vremena. Polako pada mrak i već mi je u glavi pomisao, kako se po mrakači uspeti uz neku stminu, od rijeke pa nazad na šetalište i drvored. Sve polagano prelazi u dosadu, ruka je utrnula od silnih izbačaja mamca. U to vrijeme je bila popularna čuvena "Audicija", humoristički performans, vjerujem da svi znamo o čemu se radi - i jedan čuveni monolog iz Audicije: Posljednji pokušaj brice, da od guzice napravi lice! Haha. Oh, kako to sada prostački zvuči. Tu glupost sam izgovorio u sebi, aludirajući na posljednji zabačaj mamca u rijeku. I naravno, bitne stvari se dešavaju upravo u takvim situacijama. Pastrmka iz jutarnjih dogodovština je odlučila i da večera. Na štapu je, desetak metara nizvodno i velika je ludost ako je uspijem izvući kontra brzatka, odvukla je sve niže i niže. Mrak je već odavno pao, da li od uzbuđenja ili se zaista smračilo.


Drilujem ribu pet minuta. Nisam pisac da to opišem, ali vjerujte da je tih pet minuta dugo kao pet sati. U glavi pomisao, ma nema šanse da ja ovo izvučem vanka. Umorila se i ona. Krene uzvodno i dobijem osjećaj da se otkačila, da je sve pokidala. Ledeni znoj mi curi niz sulkus kičmenog stuba. Odjednom je vidim i čujem tačno naspram sebe. Umorna je. Nije ogromna, kao što bi neko sada pomislio dok ovo pišem. Nekih 85 dkg, ribaru nikada ne vjeruj, znači 75 deka! Tri četvtine kilograma divljeg živog bića me je smorilo, da bi na kraju skoro pa sama došla uzvodno i zabila se u priobalni busen trave u vodi. Nemam nikakvu mrežu kod sebe. Izbacujem je dlanovima na utabano mjesto gdje sam sat vremena stajao. Debele usne joj rade o-O. Mišići joj pulsiraju na dodir mog dlana. Idi, glupačo, sama si izletjela i predala se, sada se vrati na svoj podvodni prijesto i želim da te vidim i narednih dana kako slatko doručkuješ. Perem slipave ruke od skidanja ribe sa udice i gledam kako premorena kraljica dezorjentisano bježi, opet uzvodno. Pastmka uvijek bježi uzvodno. To su ta dječačka, zelena razmišljanja, kao vidjeću je i narednih dana. Nikada više se nije pojavila. Ribi treba nekih desetak dana da se oporavi od traume i rane u ustima, do tada jede tek toliko koliko mora. Ko zna gdje je pobjegla, široko joj podvodno polje. Bilo je kasnijih godina većih, ljepših, markantnijih trofeja. Ali ova priča se urezala u pamćenje. Ne mogu ovo usmeno pričati, svi bi pitali zašto sam je pustio. Možda je danas ne bih pustio, ali to je bilo u tome trenutku i završena priča.

20
$ 9.78
$ 9.76 from @TheRandomRewarder
$ 0.02 from @zapjevajmo
Avatar for varda42
3 years ago

Comments

Nice and informative article . Thank you so much for sharing this with us

$ 0.01
3 years ago

Nice

$ 0.00
3 years ago

Nice

$ 0.00
3 years ago

i hope i can understand the story... maybe it can be translated to english

$ 0.00
3 years ago

I don't understand in which language it was written but I liked the photographs a lot....

$ 0.01
3 years ago

I have been a fisherman for 10 years fishing for Sarana on a feeder system

$ 0.00
3 years ago

Super prica :) Hajde jos neku :D

$ 0.00
3 years ago

When you carry such memories from your childhood, it can be said that it was fulfilled.

$ 0.01
3 years ago

This is very interesting story! I am glad to see that fish was fine at the end of the story, I am very happy to see that animal did not finish in the pan.

$ 0.01
3 years ago

A wonderful story ... And I can say that I was really glad when I read that you released the fish! Bravo for the article !!!

$ 0.01
3 years ago

Nema nista lepse od detnjnstva, svaka cast.

$ 0.01
3 years ago

Odlicno napisano predivna prica nadam se da ces i dalje pisati ovako zanimljive price jedva cekam da ih citam pozdrav

$ 0.01
3 years ago

E bravo najbolji post danas, I robi je to shvatio. sva čast

$ 0.00
3 years ago

Procitala sam ovu pricu sa ogromnim zadovoljstvom. Samo se u jednoj stvari ne bih slozila sa vama. Vi jeste Pisac ( slovo p je namerno veliko)

$ 0.00
3 years ago

Lepo napisano!

$ 0.00
3 years ago

ovo je predivno ,bas mi je zao sto si zavrsip pricu, imam i ja tako svojih prica bas cu ispricati jednu i svidja mi se sto pises na nasem jeziku, smucio mi se prevod ostalih tekstova

$ 0.01
3 years ago

Osećam i brzake i virove i praćakanje repa ... prelepa priča

$ 0.01
3 years ago