Šumsko kupanje

10 31
Avatar for zapjevajmo
3 years ago

U dalekom Japanu se šetanje šumom naziva "šumsko kupanje". To "šumsko kupanje", Japanci, smatraju prirodnom aromaterapijom i generatorom boljeg imuniteta...
Ekipa japanskih ljekara, želeći da to narodno vjerovanje i naučno dokaže, formirala je, počevši od 2005. godine, grupe odraslih Japanki i Japanaca koje su učestvovale u nizu studija čiji je cilj bio da se istraži učinak šetnje šumom, tog "šumskog kupanja", na imunološku funkciju čovjeka.

Ispitanici su imali putovanja u šumska područja u trajanju od tri dana, od čega su dvije noći i spavali u šumi.
Krv i urin za laboratorijsku analizu uzimani su im prije puta u šumu - uobičajenim radnim danom; tokom boravka u šumi, te sedmog i 30. dana nakon "šumskog kupanja".
Između ostalog praćeno je stanje NK ćelija (eng. Natural killer cells) i koncentracija adrenalina u mokraći.

NK ćelije su posebna grupa bijelih krvnih zrnaca limfocita i imaju ulogu u odbrani organizma od virusa - mnogi ih zovu "ćelije ubice virusa"...
Adrenalin je jedan od hormona stresa. Usljed stresne reakcije dolazi do lučenja adrenalina iz nadbubrežne žlezde odakle putem krvi dolazi do gotovo svih organa. Njegovu povećanu koncentraciju u urinu nalazimo kod bolesti povezanih sa sindromom boli, slabim snom i anksioznošću; tokom hipertenzivnih kriza, u akutnom razdoblju miokardijalnog infarkta, u napadima angine pektoris; kod hepatitisa i ciroze jetre; pogoršanja ulkusa želuca i duodenuma; tokom napada bronhijalne astme...
Laboratorijske pretrage pokazale su da su srednje vrijednosti NK ćelija u danima "šumskog kupanja" bile značajno veće od onih u kontrolnim danima, dok su srednje vrijednosti koncentracije adrenalina u mokraći u danima "kupanja u šumi" bile značajno niže negoli u kontrolnim danima - i kod muškaraca i kod žena.

Pojačana aktivnost NK ćelija trajala je više od 30 dana nakon boravka u šumi, što sugeriše da će "šumsko kupanje" jednom mjesečno omogućiti pojedincima da održavaju viši nivo aktivnosti NK ćelija.
Suprotno tome, posjete gradovima koje su obavljale druge grupe ispitanika, turista, nisu povećavale aktivnost NK ćelija...
Ono što su dokazale japanske kolege pokazuje da su "šumska kupanja" rezultovala porastom aktivnosti NK ćelija i povećanjem broja NK ćelija, što predstavlja neprocjenjivu korist u borbi protiv virusa.

U ovom našem nesrećnom vremenu, prepunom rizika od zaražavanja koronavirusom (SARS-CoV-2) i obolijevanja od Koronavirusne bolesti (Covid-19), ne preostaje nam ništa drugo nego da uvažimo naučna dostignuća, promijenimo svoje dosadašnje poglede na očuvanje vlastitog zdravlja i primijenimo ono što će nam biti od velike koristi.
I nama i našoj djeci!

10
$ 0.44
$ 0.44 from @TheRandomRewarder
Avatar for zapjevajmo
3 years ago

Comments

Mi ovde gde smo došli, moje naselje je okruzeno drvecem, izmedju zgrada posadjeni drvoredi lipe, kesteni, hrast, javor, kiselo drvo,jela, tuja, imamo veliki park, ispunjen drvecem, medju krošnjama lepa igralista za decu, klupice, uzivam svakog dana, osecaj kao da sam u nekoj sumi.

$ 0.00
3 years ago

Zaista ima nesto u toj sumi. Puni nam baterije i nekako smo smireni dok setamo sumom.. bar ja jesam

$ 0.00
3 years ago

Naše imanje je okruženo hrastovom šumom i boravak u njoj je fantazija. Drago mi je za ove činjenice i sada ću još više znati da cenim to blago koje imamo.

$ 0.00
3 years ago

volim prirodu ali sam ipak betonski tip, nekako mi je mera boravka na takvom mestu par sati i vec pocinjem da se vrpoljim

$ 0.00
3 years ago

Setnjom sumom nalazim neki mir, pobegnem od ovog ludila i sasvila koje je svuda oko nas. Sreca, mi imamo dosta suma za setnju :)

$ 0.00
3 years ago

Bravo. Šuma je lečilište i duše i mozga! U to ime, predlažem da svi posadimo po jednu šišarku u saksiju. Videćete efekte. Ja to svake jeseni radim sa svojim učenicima.

$ 0.00
3 years ago

Tako dugo nisam šumom prošetala...

$ 0.00
3 years ago

Pa odavno ja grlim drvo u šumi...Pa i još sada se nađe netko ko se mi smije.

$ 0.00
3 years ago

Lep način razmišljanja vraćanja i prirodi! Hvala na objavi! Podržavam autora!

$ 0.01
3 years ago

Japanci su pametan narod zato su i tako dugovecni zive i po 100 godina zato sto se vracaju prirodi, hrane se zdravo , da mene pitas ja vise bi da setam u sumu nego da se pecem na moru, moja zelja je da napravim jednu vikendicu u neku sumicu i da tamo provedem bar ako nista drugo 2 dana u nedelji da se nadisem svezeg , cistog vazduha i da uzivam u miru i tisini i cvrkuta ptice koje samo suma i priroda moze da da. Hvala ti na ovaj poucan post i da hvala ti na donaciji .

$ 0.00
3 years ago