Be as humane as Serbia in 1885

Avatar for Jigglyspy
3 years ago

Hello dear virtual friends. Yesterday I wrote an article related to my engagement in the Red Cross and one of the nice comments was actually a piranha about what happened in that famous 1885. Well, here's an @apela with pleasure, I'll tell you that beautiful story.

At the end of the 19th century, when Bulgaria began to expand in the Balkans, by directly violating the decision of the Berlin Congress, its expansion was a direct danger and provocation for the then Kingdom of Serbia.

After unsuccessful diplomatic activity, King Milan declared war on Bulgaria.

At that time, the Kingdom of Serbia already had the established Red Cross and organized hospitals, and Bulgaria did not. As a result, the Bulgarian wounded had no one to take them off the battlefield or provide them with any medical assistance. The International Red Cross collected aid from all over Europe and was to be delivered to Bulgaria. Ironically, the only road to Bulgaria was through Serbia. Just then, something happened that the world had never seen

THE MILITARY COMMAND OF SERBIA STOPPED THE WAR FOR ONE DAY, opened the front line and missed medical transport across its territory. But that was not all Serbia did. She added medicines, blankets and beds from her supplies to the International Red Cross transport and handed over to Bulgarian soldiers everything necessary to open a hospital. Nothing similar to this humane act was recorded before or after 1885.

In memory of this humanitarian gesture, the International Red Cross awarded Serbia a special recognition for humanity, and a plaque with the inscription "Be humane as Serbia was in 1885" stood in the building of this institution in Geneva until a few years ago.

Well, @apela I hope you liked this story, and everyone else who reads my texts. If you have not read my text related to the Serbian Red Cross, you can read it here. Greetings to all of you @Jigglyspy

_________________________________________________

Pozdrav dragi virtuelni prijatelji. Juce sam napisala clanak vezan za moje angazovanje u Crvenom krstu i jedan od lepih komentara zapravo bio je i piranje sta se dogodilo te cuvene 1885.godine. Pa, evo @apela sa zadovoljstvom cu ti ispircati tu lepu pricu.

Krajem 19.veka kada je Bugarska pocela da se siri Balkanom, direktnim krsenjem odluke Berlinskog kongresa i njeno sirenje predstavljalo je direktnu opasnost i provokaciju za tadasnju kraljevinu Srbiju.

Nakon neuspele diplomatske aktivnosti kralj Milan je Bugarskoj objavio rat.

U to vreme kraljevina Srbija je vec imala osnovan Crveni krst i uredjene bolice, a Bugarska nije. Zbog toga, bugarske ranjenike nije imao ko da odnese sa bojista ni da im pruzi bilo kakvu medicinsku pomoc. Medjunarodni Crveni krst prikupio je pomoc iz svih krajeva Evrope i trebala je da se dopremi Bugarskoj. Ironicno, jedini put do Bugarske vodio je samo preko Srbije. Upravo tada, dogodilo se nesto sto svet nikada nije video

VOJNA KOMANDA SRBIJE PREKINULA JE RAT NA JEDAN DAN, otvorila liniju fronta i propustila medicinski transport preko svoje teritorije. Ali, nije to bilo sve sto je Srbija ucinila. Transportu medjunarodnog Crvenog krsta dodala je lekove, cebad i krevete iz svojih zaliha i bugarskim vojnicima predala sve sto je neophodno za otvaranje jedne bolnice. Nista slicno ovom humanom cinu nije zabelezeno ni pre, a ni posle 1885.godine.

U znak secanja na ovaj humani gest, Medjunarodni Crveni krst je Srbiji dodelio posebno priznanje za humanost, a ploca sa natpisom "Budi human kao sto je bila Srbija 1885.godine" do pre nekoliko godina stajala je u zgradi ove institucije u Zenevi.

Eto @apela , nadam se da ti se ova prica dopala, a i svima drugima koji citaju moje tekstove. Ukoliko niste procitali moj tekst vezan za Crveni krst Srbije, mozete ga procitati ovde. Veliki pozdrav za sve vas @Jigglyspy

5
$ 7.31
$ 7.26 from @TheRandomRewarder
$ 0.05 from @apela
Avatar for Jigglyspy
3 years ago
Enjoyed this article?  Earn Bitcoin Cash by sharing it! Explain
...and you will also help the author collect more tips.

Comments

nice written article dear

$ 0.00
3 years ago

Tnx 👍

$ 0.00
3 years ago

Sta reci na ovo...Svaka cast za ovakav gest, a jos bi bilo bolje da rata nije ni bilo, ali.... Hvala za ovaj post, ovo iskrena da budem nisam znala...

$ 0.00
3 years ago

Kad god vidim Ili pisem neki post vezan za ratove uvek mi je u glavi ona Djoletova "Samo da rata ne bude" pa, izmedju ostalog, ova platforma I sluzi da naucimo nesto novo citajuci price drugih aurora :-)

$ 0.00
3 years ago

Bravo,znala sam da ćete @apela inspirisati za ovaj članak!

$ 0.00
3 years ago

da drago mi je, da je tako .Ja uvijek želim da učim i da saznam nešto novo. Zato i volim čitat vaše postove. Jigglyspy, snezana28 i ceky.....Volim i druge al najviše me historija zanima.

$ 0.00
3 years ago

Pa kad je vec pitala, da joj odgovorim, ali da odgovorim onako kako dolikuje, a ne kroz komentar. Ipak je ona zasluzna sto sam ja ovde :)

$ 0.00
3 years ago

Hvala draga. Volim ja čitat tvoje postove.

$ 0.00
3 years ago

Hvala draga moja, da ste mi izpolnili željo. To slišim prvi put i drago mi je. Velika gesta i veliki post. Još jednom hvala .

$ 0.00
3 years ago

Nema na cemu, moje je zadovoljstvo :)

$ 0.00
3 years ago