Fishing knots - ribarski čvorovi

12 121
Avatar for varda42
3 years ago

Nauzistika je nauka o čvorovima. Matematičari uzimaju ovu temu za doktorske disertacije - teorija čvorova. Znači da se radi o velikoj civilizacijskoj potrebi, treba li napominjati da stari brodovi nisu mogli maknuti bez užadi, a gdje je konopac, tu su i čvorovi. Pomorski, morski, mornarski čvorovi, ribarski čvorovi, izviđački čvorovi, planinarski čvorovi, ritualni čvorovi.

Po ovim potonjim, ritualnim je cijela nauka i dobila ime. Nauz je konac ili nit zavezan u čvor na određeni način, koji po drevnim slavenskim vjerovanjima ima magijsko djelovanje. Nauz se takođe pojavljuje i u kulturama Anadolije i Galije.
Pored toga, nauzi se koriste i kao amajlije ili talismani.

U široj terminologiji govorimo o uzlovima; čvorovi su tek jedna podvrsta uzlova, dok su ostale npr. vojevi, pašnjaci, grljci, kučevi, zapori, rasponice, upletke, pletiva, opleti, itd. Svaka od tih podvrsta sadrži na stotine, možda i hiljade, različitih uzlova, na koje se postavljaju mnogi uslovi, zavisno o namjeni. Svakako, najvažniji uslovi jesu jednostavnost vezivanja i sigurnost, a za neke uzlove i mogućnost brzog odrješivanja. Nas prvenstveno ovdje zanimaju ribarski čvorovi.

Ima jedna izjava koja me je nasmijala, a pronašao sam je na nekom sajtu o čvorovima: čvorovi se kvalitetno uče na WC šolji, umjesto čitanja novina. :)

I zaista, ponekad nabasam na ribolovca koji ne zna povezati mamac, šnjuru za šnjuru ili slično. Ili zna, ali je nesiguran u sebe, čeka da mu drugi neko to odradi.
Za mene je to nekompletan ribar. To je kao kada osoba vozi automobil dvadeset godina, a ne zna uparkirati u garažu.

13
$ 0.85
$ 0.85 from @TheRandomRewarder
Avatar for varda42
3 years ago

Comments

Very good

$ 0.00
3 years ago

Cvorovi su svakako veopma potrebni svakome od nas, i onima koji su ribolovci, i onima koji nisu. Cvorovi su svuda, svi nesto vezujemo, pricvrscujemo, uplicemo, pokusavamo da osiguramo...

$ 0.00
3 years ago

Čvorovi su tek jedna podvrsta uzlova, dok su ostale npr. vojevi, pašnjaci, grljci, kučevi, zapori, rasponice, upletke, pletiva, opleti, itd.

$ 0.00
3 years ago

Xaxaxa, nasmeja me sa ovim vezivanjem cvorova na wc solji😂😂😂

$ 0.00
3 years ago

jaooo koliko čvorova.....meni nije poznat ni jedan

$ 0.00
3 years ago

Ovo me podseti na tatinu cuvenu recenicu kada sam kao mala ludovala po kuci: "Kad te zavezem kao udicu za tu stolicu..."

$ 0.00
3 years ago

Prava izreka, nisam je čuo nikada.

$ 0.00
3 years ago

Ma to on izmislja... Npr. Sednemo da rucamo, brat I ja obavezno se posvadjamo a on onda krene: "Kada te udarim sada ovim podmetacem ostaces kao freaka na zidu.. " 😂 Duhovit covek 😀

$ 0.00
3 years ago

Ribolovci ne pridaju mnogo značaja izboru čvorova. Iako se kaže da su oni najslabija karika između ribolova i ulova. Za vezivanje udice, karabinjera ili varalica ne moramo biti eksperti i nije potrebno da znamo veliki broj čvorova. Ipak bitno je da znamo vezivanje par čvorova koji su nam najlakši, a pri tome su i sigurni.Ovo za wc šolju mi i nije baš najjasnije ali je i zanimljivo!

$ 0.00
3 years ago

Ako si dobar ribar onda netrebaš vezat...jer ako ne trgaš..netreba vezat..hahaha animacija ti je odlična

$ 0.00
3 years ago

Hvala. Nisam baš razumio ovo za trganje. Nego, jesi li pročitala na kraju teksta: Ima jedna izjava koja me je nasmijala, a pronašao sam je na nekom sajtu o čvorovima: čvorovi se kvalitetno uče na WC šolji, umjesto čitanja novina. :)

$ 0.00
3 years ago

trganje znaci da ne slomiš flaksa...ne utrgaš..pa zato netrebaš opet vezat...da čitala..ovo o wc

$ 0.00
3 years ago