Four-leaf clover

32 73
Avatar for ceky321
3 years ago

When I was a kid, someone told me a story about a four-leaf clover, if I find it lucky. And it all just started because a few times I even found a four-leaf clover without searching, quite by accident. Ever since I was in the meadow and when I noticed clover near me, I went looking for a four-leaf clover and always found it. These impulses are interesting from an early age. That quest for happiness. And no one told me I had to look for happiness. I simply had it in me and I did not pay attention to the time that was constantly passing, but the task was to find a clover, pick it and be lucky and be happy.

Kada sam bio dijete, netko mi je ispričao priču o djetelini s četiri lista, ako je nađem da je to sreća. A to je sve upravo počelo zato što sam nekoliko puta čak i našao djetelinu s četiri lista bez traženja, sasvim slučajno. Otada kada sam god bio na livadi i kada sam primjetio da su blizu mene djeteline, išao sam tražiti djetelinu s četiri lista i uvijek je našao. Zanimljivi su ti porivi već odmalena. Ta potraga za srećom. A nitko mi nije rekao da sreću moram tražiti. Jednostavno to sam imao u sebi i nisam se obazirao na vrijeme koje neprestano prolazi, zadatak je bio naći djetelinu, ubrati je i imati sreću i biti sretan.

The four-leaf clover is known as the greatest symbol of happiness. A four-leaf clover must be torn off with nails or teeth and it is not good to tell anyone about it. Otherwise, each of the leaves on the clover has a special meaning:

Whoever found a four-leaf clover at midnight would reportedly soon inherit great wealth, and whoever kept it in the house would never be struck by lightning in his house.

Why do people still believe in these magical properties, even though that belief came to us a long time ago from Western countries?

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Djetelina s četiri lista je poznata kao najveći simbol sreće. Djetelinu sa četiri lista se mora otkinuti noktima ili zubima i o njoj nije dobro nikome kazivati. Inače,svaki od listova na djetelini ima posebno značenje:

Onaj tko bi u ponoć našao djetelinu s četiri lista navodno bi uskoro naslijedio veliko bogatstvo, a tko bi je držao u kući, u njegovu kuću nikada ne bi udario grom.

Zašto ljudi i danas vjeruju u ta čarobna svojstva, iako nam je to vjerovanje davno došlo iz zapadnih zemalja?

There are several legends that accompany this plant. One is that Eve took a four-leaf clover with her when she left paradise.

Yet, long before the story of Adam and Eve appeared, the Druids (ancient Celtic priests) in England believed that the four-leaf clover had magical properties.

One of these beliefs was that anyone who found a four-leaf clover was given the ability to see evil beings such as witches and devils, so that he could avoid them.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Postoji nekoliko legendi koje prate ovu biljku. Jedna od njih je da je Eva ponijela sa sobom djetelinu sa četiri lista kad je napuštala raj.

Ipak, mnogo prije nego što se pojavila priča o Adamu i Evi, Druidi (staro keltski svećenici) u Engleskoj su vjerovali da djetelina sa četiri lista ima magijska svojstva.

Jedno od tih vjerovanja bilo je da svatko tko pronađe djetelinu sa četiri lista, dobiva sposobnost da vidi zla bića kao što su vještice i đavoli, pa da tako može da ih izbjegne.

According to another interpretation, the four-leaf clover was believed to bring good luck because it represented a cross, but not as a religious symbol (because it appeared in Christianity only in the third century AD) but as a solar or solar cross. Namely, people once used the Sun Cross for orientation: one straight line of the cross pointed to the place where the Sun rises or sets (like east or west), and the other two pointed north and south. The intersection of these lines formed the Solar Cross.

In reality, a four-leaf clover is actually like an ordinary clover, only with a degenerate gene that determines the number of leaves.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Prema drugom tumačenju, za djetelinu sa četiri lista vjerovalo se da donosi sreću zato što ona predstavlja križ, ali ne kao religijski simbol (jer se on u kršćanstvu pojavio tek u trećem vijeku posle Isusa) nego kao Solarni ili Sunčev križ. Naime, ljudi su nekada koristili Sunčev križ za orijentaciju: jedna prava linija križa pokazivala je na mjesto na kome Sunce izlazi ili zalazi (kao istok ili zapad), a druge dvije pokazivale su sjever i jug. Presjek ovih linija činio je Solarni križ.

U stvarnosti, djetelina sa četiri lista je zapravo kao i obična djetelina, samo sa degeneriranim genom koji određuje broj listova.

The demand for this symbol of happiness today is so great that some kennels have managed to grow varieties of clover in which this degenerate gene occurs very often, so today you can buy seeds from them and have a whole garden full of "happiness"!

What, you'll admit, and it's not that bad.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Potražnja za ovim simbolom sreće danas je tako velika da su neke uzgajivačnice uspjele da odgoje sorte djeteline u kojima se ovaj degenerirani gen veoma često javlja, pa tako danas možete da kupite sjeme od njih i da tako imate cijelu bašču punu "sreće"!

Sto, priznat ćete i nije tako lose.

18
$ 0.00
Avatar for ceky321
3 years ago

Comments

Nikad nisam trazila detelinu sa cetri lista, a mnogi oko mene se daju u tu potragu i posle je nose u novcaniku. Svakako, lepo si objasnio tu povezanost sa potragom za srecom u stvarnom zivotu. Nije samo detelina cilj

$ 0.00
3 years ago

Good article

$ 0.00
3 years ago

I ja sam Balkanac pa eto možemo komunicirati preko komentara ukoliko želiš ;)

$ 0.00
3 years ago

read quotes drago mi je što ste s balkana i pretplatio se na vaš kanal.

$ 0.00
3 years ago

hvala i ja sam na tvoj pa sad vidim kad objaviš i mogu reagovati :)

$ 0.00
3 years ago

Drago a pročita ovu pesmu Arsena Dedića Arsen Dedić- Detelina sa četiri lista U potrazi za srećom iz mraka, iz daljine stigao sam na magarcu u polje deteline

Došao sam da nađem pod rosom koja blista sudbinsku detelinu sa četiri lista

Poneo sam na put što je na samar stalo: gitaru, suvu hranu, vodu i povećalo

i tražiti počeo odmah dok još su polja čista bezmerna detelina sa tri i više lista

Jutro, zatim podne i veče neba se pale i gase a magarac do mene indiferentno pase

To traje godinama pod snegom i sred kiše kušam svoj usud tražeći taj list više a napev ‚‚četiri lista‚‚ ponavljam sate i sate ko ludi Herman u operi: ‚‚tri karte, tri karte...‚‚

Prevrćem mokru zemlju bolujem, ne pazim na se a magarac i dalje realistički pase

Odustajem, gubim živce i menjam uverenja sad je već očigledno- za sreću nemam strpljenja

Na kraju se našla ipak biljka koja me muči moj tovar u zubima drži je ne znajući

I uzalud se trude žene, artisti, starci do deteline sreće lakše dolaze magarci

Muči me strah i jalnost ko svakog kada gubi dođe mi da mu iščupam čarobnu travu iz zubi

Al neka je budućnost strašna nesklona mi i pusta ne bih oteo sreću jednom magarcu iz usta

I tako prolazimo svetom ponovo zvezde i veče ja svestan svojeg jada on nije svoje sreće.

$ 0.00
3 years ago

djetelina s četiri lista predstavlja četiri godišnja doba i četiri strane neba; djetelina s četiri lista predstavlja četiri osnovna elementa života i uravnotežuje vas između zemlje, zraka, vatre i vode; djetelina s četiri lista predstavlja četiri vjetra i četiri zemaljska obilježja, pružajući vam stabilnost, cjelovitost, savršenstvo i ujednačenost; djetelina s četiri lista vjeruje se da uz njegovu pomoć čovjek postaje vidovit i vidi patuljke, vile i druga natprirodna bića; djetelina s četiri lista a donosi sreću i uspjeh svakome tko ga spremi u ladicu, između pokrivača ili zalijepi za šešir.

$ 0.00
3 years ago

Jako lijepo rećeno

$ 0.00
3 years ago

al nemam živaca da je tražim

$ 0.00
3 years ago

Primio na znanje sve blagodari koje mogu imati s djetelinom s 4 lista odmah idem u potragu i znaš što spremiću je u ladicu pa ćak između pokrivača šešir nemam da ju zaljepim. Sve to za sreču i uspjeh

$ 0.00
3 years ago

Nisam nikada našla detelinu sa 4 lsta!Ima jedna pesma Željka Samardžića. Detelina s cetiri lista to si bila ti takvu zenu nikad vise necu imati detelina s cetiri lista ode s proleca zato mene od tad prati samo nesreca

Ko me vidi da sam zaljubljen, nek se javi ko me vidi da sam usamljen, lud se pravi ko me cuje da sam pevao, neka kaze ko ti kaze da sam veseo, znaj da laze

$ 0.00
3 years ago

Snezana jako lijepa pjesma Željka Samardžiča kojeg veoma cjenim ali ima i ova od Dalmatino Ditelina s čet'ri lista Na mom srcu, jedina stoji piz od vrimena stoji krik od galeba i za tobon potriba priko mora duboka

Plovija san od oka dugo san te trazija dusu san iscidija vec san i posidija

A ja san iz oka zalija a ja dracu ispod maslina znan da tamo rastes ti ti si ka ditelina s cet'ri lista za te uvik ima mista dobrodosla mi, moja srica, to si ti

Na mom dlanu crte dvi zivota i jubavi prva mi je preduga to me nije ni briga

A ona druga malena puno mi je vaznija nemoj me rastuziti provaj je produziti jer to mozes samo ti

$ 0.00
3 years ago

Only a few years ago, science came across a gene that turns the three-leaf clover into a much rarer (and extremely sought-after) four-leaf clover. We could therefore say that the quadruped is just as much a mistake of nature as its redheads or blue eyes are a 'mistake' in the human species. The fourth leaf of such a clover, according to scientists, is merely the result of a recessive gene. It is certainly true, however, that it is extremely rare, and it is certainly rarer than is the case for introductory cases in humans. They even claim that the ratio between the common clover and its much happier peer is as high as 1: 10,000, so it is no wonder that its finders are considered particularly lucky.According to Wikipedia, the world record for four-leaf clovers found is still 72 in one day, and 51 in one hour. This record is set by American Griffin McDowell on August 12, 2013. Otherwise, the record for the largest collection of four-leaf clovers is still held by Edward Martin of Cooper Landing, Alaska, who boasts a collection of a good 100,000 of them! Še nekaj zanimivih vraž o štiriperesni deteljici:

deteljo so nekoč imeli za rastlino, ki odganja čarovnice in demone ter ščiti pred zavistjo in zlobo drugih ljudi, po eni od starih legend naj bi štiriperesno deteljico prinesla Eva naravnost iz raja, zato naj bi bil vsak, ki ima primerek takšne deteljice v lasti delček raja, več sreče prinese tista štiriperesna deteljica, ki jo najdemo po naključju, kakor tista, ki jo namenoma iščemo. obstajajo tudi več kot tri in štiriperesnice. Tako naj bi deteljice s petimi lističi prinašale nesrečo in bi jih morali uničiti (čeravno v nekaterih drugih tradicijah trdijo, da tudi te niso nič manj srečonosne, saj da peti listič prinaša denar). Šestperesnice naj bi bile celo bolj srečonosne od štiriperesnice, sedemperesnih bi se ponovno morali znebiti, medtem ko naj bi bile osemperesne naravnost ultimativni srečonosni talisman, najdeno srečno deteljico naj bi pospravili v svilen robec in nosili blizu srca (lahko si iz nje naredimo tudi obesek, da bi jo lahko nosili na verižici), deteljico naj bi po nekaterih virih sploh ne smeli trgati ali pa bi jih lahko utrgali le z nohti ali usti. Spet po drugih virih takšnih omejitev v resnici ni, zato tam ljudje utrgajo štiriperesno deteljico ravno tako, kot utrgajo katerokoli poljsko cvetico in jo shranijo na posebno mesto svojega herbarija.vsak, ki ima vsaj en takšen primerek spravljen v predalu, med platnicami knjige ali zataknjeno za klobuk, mu deteljica prinaša srečo in uspeh, nekateri verjamejo, da z njeno pomočjo človek lahko postane jasnoviden in tako vidi škrate, vile in druga nadnaravna bitja, obstajata tudi dve povsem različni vraži o tem, ali se štiriperesne deteljice sme dajati drugim ljudem. Po eni od takšnih vraž naj štiriperesnih deteljic ne bi smeli podarjati drugim, po neki drugi vraži pa naj bi se vaša sreča podvojila, če bi se odločili takšno deteljico nekomu podariti, tudi sanje o štiriperesni deteljici pomenijo srečo (in včasih tudi uspešno poroko).

$ 0.00
3 years ago

Teji Iskreno, podpišem vsako besedo

$ 0.00
3 years ago

Mnoge lutrije u svijetu u svom logou imaju stiliziranu djetelinu s četiri lista, pa tako i bosanska. Dobra psihološka fora za privući igrače na sreću.

$ 0.00
3 years ago

To si u pravu i dobra psihološka fora za sreću kada se tako i zovu " Igre na sreču"

$ 0.00
3 years ago

Super post podrazao sam

$ 0.00
3 years ago

ljudi su od vakada trazili neke simbole u prirodi na osnov kojih su se stvarala verovajna, tako da verujem da je retkost cetvorolisne deteline doprinela tome da se racuna kao neki znak, u ovom slucaju znak srece, a sve ostalo je istorija sto se tice trazenja iste, ne znam koliko sati lezanja sam proveo na livadama zagnjuren u detelinu trazeci bas tu sa cetiri lista

$ 0.00
3 years ago

Ma jako su česte,samo bulji u hrpu djetalina dok ne ugledaš jednu....nekad znaju imat i više listova.....one s neparnim brojem su nesretne,a one sa parnim donose sreću

$ 0.00
3 years ago

e da to sam i ja stekao utisak, za razliku od vremena kada sma ja bio klinac oci mi ispadale dok nisam nahvatao jednu, a sada vidim deca pu ceo buket takvih nakupe i to samo na ovo malo zelenih povrsina u naselju

$ 0.00
3 years ago

Aaaa.. pa nije fora da kupim detelinu s 4 lista,.. Bas se secam kad sam bio mali da sam je trazio u polju.. a koje dete nije? Ustvari.. mi jesmo, danasnja moguce i nisu i nece. ❤

$ 0.00
3 years ago

Da u pravu si ali moramo biti svjesni da od te legende o sreći djeteline s četiri lista ljudi stvaraju danas biznis gradeći na tome svoju zaradu

$ 0.00
3 years ago

Tako je.. na nasim snovima se zaradjuje.

$ 0.00
3 years ago