Bolek and Lolek, mangupi

17 81
Avatar for ceky321
3 years ago

Sjećate se svoga odrastanja i crtanih filmova koji su definitivno obilježili taj dio vašega života.


You remember growing up and the cartoons that definitely marked that part of your life.


Moj put toga odrastanja su obilježila dva mališana mangupa „Bolek i Lolek“

Jedan je crn i visok, drugi nizak, okruglast, rijetke razbarušene kose. Oni su dva oprečna brata, jedan spretan, drugi smotan. Ujedno su najslavniji poljski crtani junaci, uz koje su odrastale generacije djece u Hrvatskoj.

Deset minuta prije većernjeg dnevnika je vrijeme koje je po gledanosti bilo popularnije i od samog dnevnika.



My path of growing up was marked by two little bastards "Bolek and Lolek"

One is black and tall, the other short, round, sparsely disheveled hair. They are two opposite brothers, one clever, the other clumsy. At the same time, they are the most famous Polish cartoon heroes, along with generations of children in Croatia.

Bolek i Lolek su deminutivi imena Boleslav i Karol, a temelje se na stvarnim likovima, sinovima autora crtića Vladislava Nehrebeckog.

Ovaj crtani film prvi se put pojavio 1964., nakon čega je u sljedeće 22 godine napravljeno oko 150 kratkih epizoda te još dva dugometražna filma.

Lolek i Bolek su progovorili u filmovima iz 1980-ih, pred svoj završetak 1986., dok su prije toga bili nijemi.



Bolek and Lolek are diminutives of the names Boleslav and Karol, and are based on real characters, the sons of the author of the cartoon Vladislav Nehrebecki.

This cartoon first appeared in 1964, after which about 150 short episodes and two more feature films were made in the next 22 years.

Lolek and Bolek spoke in films from the 1980s, before their end in 1986, when they were silent before that.

Ovaj najpopularniji poljski crtani film svih vremena s mnogo je uspjeha prikazivan u zemljama istočne Europe, ali i u Francuskoj, gdje se zvao “Bolesław et Karol” te u Engleskoj, kao “Jym & Jam” ili “Bennie and Lennie”.

U Poljskoj, njihovoj rodnoj zemlji, nekoliko gradskih ulica nosi njihova imena, dok je 2012. godine spomenik koji ih prikazuje podignut u Bjelsko Bjali, gdje je studio animiranih filmova u kojem su stvarali filmove o ova dva legendarna mališana.

Stručni kritičari, kako to nerijetko biva, primili su prve filmove o Loleku i Boleku neobično hladno.

Govorili su (i pisali) da je riječ o običnoj zabavi te da tim crtanim filmovima nedostaje dublja didaktička koncepcija. Međutim, djeci i roditeljima dogodovštine tih dvaju mangupčića neobično su se svidjele.



This most popular Polish cartoon of all time has been shown with great success in Eastern European countries, but also in France, where it was called "Bolesław et Karol" and in England, as "Jym & Jam" or "Bennie and Lennie".

In Poland, their home country, several city streets bear their names, while in 2012 a monument depicting them was erected in Bielsko-Biała, where there is an animated film studio where they made films about these two legendary little ones.

Expert critics, as is often the case, received the first films about Lolek and Bolek unusually coldly.

They said (and wrote) that it was just fun and that these cartoons lacked a deeper didactic concept. However, the children and parents liked the adventures of these two scoundrels unusually.

Koji junaci crtanih filmova su obilježili vaše djetinjstvo......Komentirajte?

Ako Vam se ova objava sviđa lajkajte i pretplatite se na moj kanal.



Which cartoon characters marked your childhood ...... Comment?

If you like this post like and subscribe to my channel.

19
$ 1.53
$ 1.53 from @TheRandomRewarder
Avatar for ceky321
3 years ago

Comments

Hvala ti sto si me potsetio na ovaj crtani film. Zaista je bio fantastican. Jadna ova danasnja deca koja odrastaju na japanskim, korejskim i ne znam cijim jos crtanim filmovima

$ 0.00
3 years ago

E pa u vase vreme su bili crtaci bas kao za decu, Tom i Dzeri, Kalimero, obaj sto kazes, ja se secam na jedan crtani zvao se Meceto Usko, pa isla je ovako pesma na dobranoc , dobrivecur, misusaku d...... nuvjuhom misusapi nesta b..... usko mal, jestem sovjim malimis rubi mis i ..t.d. ovo ce neko ko zna ruski bolje da otpjeva od mene al se ja bar potrudio ( ovo zbog 60) hahah

$ 0.00
3 years ago

Da, lepo se setiti detinjstva i crtaca u kojima smo uzivali. Danas se retko mogu videti ovakvi crtani filmovi

$ 0.00
3 years ago

Moji nisu ni planirali tad na meni, hahaha bash dobar crtis sprema tekstom, kad idam slobodno vreme nadam se da ce nadjem bar jedna epizoda na youtubu.

$ 0.00
3 years ago

Premalo puta su se pojavljivali na televiziji, koja tih dana nije emitirala kontinuirane crtiće kao danas. Koliko smo nestrpljivo sjedili ispred TV ekrana i čekali da nam se jedan od crtića posluži u programu. Neki su se nadali Pčelici Maji, drugi su čekali Štrumpfe, a neki su najviše željeli crtane Lolek i Bolek.

Lolek i Bolek učinili su mnoga djetinjstva raznovrsnijim i crpljenijim od dječjih avanturista koji su krenuli u istraživanje oko kuće, obližnje šume, drveća,…

$ 0.00
3 years ago

Ja se ovih ne secam. Izgleda da nisu bili u modi kad sam ja bila mala. Ja sam volela Tom i Dzeri, Dusko, Miki i Mini, Nindza kornjace ali i Plava princeza, ako neko uopste zna koji je taj crtani.

$ 0.00
3 years ago

I love you article. plz subscribe & support me dear

$ 0.00
3 years ago

Moj omiljeni crtac iz detinjstva je Tom i Dzeri,Dusko Dugousko i Miki Maus.

$ 0.00
3 years ago

Cult cartoon heroes Tom and Jerry are celebrating their 80th birthday. The cartoon experienced a golden age with the legendary "fathers" Bill Hanna and Joe Barbera, and the bottom with episodes created by Czech illustrators for the Iron Curtain. The popularity of cat and mouse hunting, which eventually became friends, has not diminished even criticism of racism and excessive violence. Tom and Jerry was a cartoon of my youth. I loved watching it, even several times a day.

$ 0.00
3 years ago

Gledala kao mala i jako mi lepa secanja na detinjstvo dolaze kada videh ovaj post. Mozda je moj ugao gledanja subjetktivan, mozda nisam adekvatni kriticar na tu temu, ali sam utiska da danas nemamo prilike da pogledamo tako nesto iako smo bombardovani sa veoma velikom kolicinom sadrzaja.

$ 0.00
3 years ago

Joj ...ne mogu da verujem Lolek i Bolek ...junaci mog detinjstva.Odavno me nešto nije ovako oduševilo.Hvala Drago!

$ 0.00
3 years ago

Svi znamo kolegu sa internet poslova, da ga sad ne imenujemo. Godinama je propagirao ideju da je Zemlja ravna ploča. I da ustvari postoje dva Sunca, koja naizmjenično kruže po nebu. Ispod te njegove izjave neko je ostavii komentar: a ta dva Sunca se zovu Lolek i Bolek. Haha.

$ 0.00
3 years ago

joj covece pa gde se njih seti, njih sam mozda najradije gledao dok sam bio klinac a i dan danas mi je u secanju dugometrazni jedan njihov crtac

$ 0.00
3 years ago

Mnogo novih informacija.. Divno.

$ 0.00
3 years ago