UDAHNI

16 34
Avatar for read.quotes
3 years ago

Nensi

Udahni, pusti

Udahni i pusti

Udahni i pusti, daleko plovi brod

Udahni i pusti, taj svet nije

Tvoj

Marčelo

Ponekad voleo bih da umaknem nekud

Voleo bih da jednostavno nestanem

Voleo bih da jednostavno prestanem

Da budem sve što postao sam nakon svoje petnaeste

Samo je tada bilo effortless

Sada sam nešto k'o hologram

Sada tu sam i nisam i zurim u lica

Nekapirajući ništa od ovoga

Tik-tik i postpopularnost

Jao čekaj, jel' ti beše onaj reper?

Sad te nema nigde a pre te bilo stalno

Naj fan sam tebe, IDJa i Cece

Ja volim sve u isto vreme

Zato što sam millennial kreten

Samo da sam prvi comment nakon pesme

I fotka za mreže i potpis na listu od sveske

Tik-tik i postidentitet

Nije MC, piše neke knjige

Nije pisac, piše neke rime

Ni PN ni BG, adresa iz lične je nigde

Kao korov, niče gde stigne

I čujem da se meša u politiku

A znamo povod smišljene igre

Za pare da nam podeli po kritiku

A to je mali paćenik i strani plaćenik

I bilo bi bolje da je za glavu skraćen

I da pusti nas na miru da slavimo svoje ruglo i ambis

Nemoj da daviš!

Tik-tik i postrealizam

Devedesete ispred i iza

Svi pukli, samo nek pucaju

Predsednik i dalje drži čas fašizma

Kao da sam dva'es godina bio u komi i probudio se danas

Potpuni stranac, sav sam k'o magla k'o sablast

Prošlosti balast nije moj svet, nije mi jasan

Ukrašen grad k'o Zorica Brunclik

Džiberski naslovi svuda za klik

Ceo dan s medija laže te lik

Piša ti u usta a ti moliš za bis

Beda i kič, beznađe ljiga i šminka

Sve dok ih 'zika sa Pinka

Lagano vozika kod šrinka

Žaba se skuvala živa, evo me s njom u šerpi

A što li je to moja briga i čije bukagije teglim

Zato blindiram sebe i nižem bližnje pod palubom barke Nojeve

Ali čujem iz komore sve što izgovore

Gore i Gomore i Sodome i kažem

Udahni

Nensi

Udahni i pusti, daleko plovi brod

Udahni i pusti, taj svet nije tvoj

Marčelo

Tik-tik i Eminem srpski

Kažem "hvala" a mislim se "crkni"

Da me sad lupi auto il' tramvaj

Možda bi pamtili manje-više sve kad se skupi

I zato mi je dobro u rupi

Jer gore je govana pomama

Kad je nenormalno normalna pojava

Ostaje da budeš ili barka Nojeva ili glava bojeva

Vazda bolje da padnem u zaborav nego pad na kolena

Naš svet je ovca i gazda kolje ga

Istina gola a svi kul s tim k'o da smo Ada Bojana

Post-postskriptum

Ovih dana si betoniram kriptu

Kriptonitom ispod ne dam nikom

Čisto inkognito pa i superljude smatram viškom

Istom pričom dave savetodavno

A neću ničiji savet odavno

Dao sam sebi zavet uglavnom da mi grafikon duše izgleda ravno

Da me ne dotiče i ne pogađa

Černobilj ovdašnji, java iz košmara, ljudi bez obraza

Nije rov da puca no da ne bi puk'o od poraza

I zato odbij - šta ćeš ovde sa bombom u katakombi?

I nema nade, nada je sada zombi

Otkinutom vilicom tužno se smeši i kopni

Psihoze obučene u lica

Bauljaju do posla i nazad

Savile se šipke i kičma

I koji ću im ja kurac da ih smaram?

Zato utisak nedelje - ja neopredeljen

Ne želim ni da čujem, da vidim, da jedem

Sve pripadam nepripadanju

Samom sebi sam varka

Ukidam i Marčela i Marka da umaknem nekud

Da jednostavno nestanem

Da jednostavno prestanem

Da budem sve što post'o sam nakon svoje petnaeste

Samo je tada bilo effortless

Sada sam nešto k'o utvara

Zatvaram vrata svog bunkera

Nagazim leš što zvao se Uteha i kažem

Udahni

Hor

Udahni i pusti

Udahni i pusti

Udahni i pusti

Udahni i pusti

Udahni i pusti

Udahni i pusti

Nensi

Udahni i pusti, daleko plovi brod

Udahni i pusti, taj svet nije tvoj

Udahni i pusti, svet nije tvoj

6
$ 0.00
Sponsors of read.quotes
empty
empty
empty
Avatar for read.quotes
3 years ago

Comments

Marko Šelić Marčelo (Paraćin, 22.01.1983) pisac je kojem se dogodila muzika, iako hronologija objavljenih dela sugeriše da se desilo obrnuto. Objavio je studijske albume De facto (2003), Puzzle shock! (2005), Treća strana medalje (2008) i Deca i Sunce (2010), romane Zajedno sami (2008), Malterego, knjiga prva: Rubikova stolica (2012; izmenjeno i dopunjeno izdanje 2016), Malterego, knjiga druga: Higijena nesećanja (2017), zbirku tekstova O ljudima, psima i mišima (2009), stotinak kolumni za razne redakcije i Napet šou (2014), konceptualno delo koje objedinjuje peti studijski album i zbirku kolumnističko-esejističkih tekstova. Pažnju javnosti najpre je stekao tekstovima svojih pesama, kojima je zavredeo priznanja poput nagrade TV Metropolis (najbolja pesma) i Davorin za 2006. i 2009. godinu (najbolji urbani/rok album), a spot za Pozerište prvi je srpski spot uvršten u World chart express evropskog MTV-a. Prvi album bio je najprodavanije izdanje godine na listi IPS-a, tada najrelevantnijoj. Nekoliko godina objavljivao je kolumne u Politici, ali i u Huperu, gde je vodio i rubriku o stripovima. Ovaj angažman ovenčan je Nagradom za najboljeg mladog strip esejistu na Desetoj smotri mladih strip autora Balkana (2010), a od 2009. i poslom jednog od urednika u redakciji Veselog četvrtka, najvećeg domaćeg izdavača stripova, gde se stara o svim izdanjima Dilana Doga, italijanskog junaka.

$ 0.00
3 years ago

Zdravo, državo, ja sam iz Paraćina mali Ivan. Kažu, bio sam divan klinac, nikada divalj, nikada inat. Na faksu kupovali ocene, ja štrebao, nikada kivan, mada je zajebano to oko mita kada je taj faks -- medicina. Nije isto kao lažni pravnik, nije isto kao nadrislikar, malo je gore kada lekar diplomira, a ne razlikuje tkiva i živac. Koleginica, od cele anatomije, razlikovala samo gde je pizda, ali bio je tu jedan profa koji baš ceni kad tako zablistaš. Svi znali tu javnu tajnu. Svi znali, a niko ništa. Da mu neko ne čuva leđa, ne bi ni smeo da se tako igra. Bilo je tu i drugih, njima draža bila je kinta. Al' koleginica mirno spava, jer spava na parama ipak. A onda je došla diploma. Prosečna ocena ista. Meni i njoj, međutim -- njoj posao, meni šipak. Njoj sreća, meni vinjak. Ona gospa, ja dripac. ...pa mrtav pijan gledam kako skalpel sija...

$ 0.00
3 years ago

odlicna stvar, na zalost propustio sam mnogo toga u stvaralackom opusu ovog coveka posto se njegovo pojavljivanje na medijskoj sceni poklapa sa onim tamnim vremenom nase proslosti kada nisam imao tv u kuci

$ 0.00
3 years ago

...

$ 0.00
3 years ago

Ovo vec nisam ocekivala da vidim na blogu, svaka cast. Marcela mi je prva pustila moja mladja cerka i veoma mi se dopao. Meni su najdraze njegove pesme Ponos i Sunce. Cerka me je lepo upozorila da ne slusam pesme Pegla i Pismo vanzemaljcu, sto je mene naravno samo zagolicalo da ih poslusam. I posle slusanja takvih pesama kada se lose osetim zbog sveta u kome zivimo, djavo mi kriv.

$ 0.00
3 years ago

ima mnoštvo brutalnih pjesama kao što je "Sveti bes"

Njen duh je slobodan sa drugom decom rucicama od blata zeli da dohvati sunce i zagrli k'o brata

Ono joj sapuce tajne o zemlji iza ogledala ako u bajku verujes nije se uzalud ispredala duga je tvoja pruga

S druge strane ceka vise od cupa tvoje oci su krila vode te svuda dodirni dlanom grudi

Nije to srce sto kuca, ne to snovi stidljivo kuckaju spolja da ih pustis unutra tvoji prsti su kistovi

Oboji ljude sto se boje da kroz temperament od crne tempere udahnu polen i ponovo se rode

Tad ce imati pogled voden oprosti im, nacrtat' ces sebi osmeh opet

Hiljade svitaca u ovoj veceri su tvoji fenjeri tako je lako leteti kad dete si nek' lebde sni preko zaspalih ulica

Kisna muzika nocas bira da budes ta s notama rosnim u kosi navuci kostim od tila i vec si plava vila

Pogledom ozivljavas lutka sledeceg sekunda tvoj meda ti kaze cekao sam te, vodim te gde ne znaju jecaje

Skok visoko iznad krova eto vas na repu zvezde on sapicom cepa nebo kud' me vodis, medo ne vidim te, ludice

Oblaka pune trepavice stani, vidim zeravice il' to ljudima svetli lice stotine, stotine ljudi leti ka nama

Na celu povorke ono su tata i mama poput vetra laka koktel smeha i placa koraca ka njima

Blistava kakva nikad nije bila i sad im prasta sto su otisli ovde je toliko lepse sve je od srece i pesme al' odjednom, sve se trese

Iza planina, pomalja se ruzna glava dzina svi ljudi oko nje postaju ljudi od dima i nestaju ostaje sama

I tad u licu zlog dzina prepoznaju lice svog strica i na komade puca slika

Staklici razbijene maste zarivaju se u oci peku je i najzad vidi isto sto i svake noci ogromno telo nad njom

Dahtanje s mirisom rakije hrapavi jezik od kojeg se jezi a svuda je lepljivi znoj i bol ta stvar, mac sto sece sve cedno u njoj

Prljavi prsti u njenim ustima drhtaj u butinama ona vristi u sebi rucicu pruza ka medi al' hoce li je cuti sada

Od suza ga ne vidi jasno a tako strasno boli je uzmi me medo medice moj, vodi me molim te

Al' nemi lutak ravnodusno gleda staklenim ocima srce se izgubilo ispod plisa utonulo u nista

O zidovi dobuju samo stricevi uzdasi i kisa i noc je gluva i sve od spolja guta tisina

Ref. Sveti bes, moje sve moj bol, moj celi svet sveti bes i sta je greh posle il' pre po svoje vraca se

Pedeset mu je godina dok napolju oluja besni sedi u fotelji lista knjigu, sad je na pesmi gavran

U pesmi pominje se samac zamah krila i noc zloslutna ptica sto je samcu jedini gost

Noc kao ova, samac kao on ali gavran, gavran samo je u pesmi toj samo ludost, to stvarnost ne moze biti ma ne

Dok prijatno pucketa kamin on nastavlja vino piti u taj cas, zakuca neko covek se strese magla mu je nekog dovela

K'o gavrana iz pesme premda za drustvom ne cezne ipak otvara vrata i pred njima ugleda mladica satkanog od mraka

Crni mantil, duga kosa tamne oci i bes te oci koje mu se zabadaju ravno u svest on htede nesto da kaze

Al' mu zafalise reci tad sevnu munja, kad i mladiceva pesnica jos jedna, pa jos jedna covek se nadje na podu

Dok skupa s mladicem jeza i tama usetase u sobu covek na sebi oseti nogu i pogled s visine i tada bespomocno kriknu

Ti, prokleti kurvin sine i to bese varnica strela u mladicevo srce ko zna zasto, on vrisnu i navali coveka da tuce

Krvnicki, demonski bez milosti, cime i gde stigne covek pljuje krv urlici se gube ispod cizme onog trena kad mu nasloni pistolj na slepocnicu

Covek shvati da mladic nema kocnicu i da je kraj dok kaslje sopstvene zube pokusava da pita zasto al' mladic progovori sam i bese jasno

Kako ti se svidja da budes s one strane straha tebi, koji si sejao strah kako ti je sada da li ti se vrti film

Sve sekvence kad je mucis i kadar kad ti je dosadila pa je vise ne zelis u kuci slika nje same na ulici dok je slomljeno nebo lilo

Ti, ti bednice ne znas sta je posle bilo nisam ja kurvin sin ja sam sin stotine bednika takvih poput tebe

Sto su joj bili nada jedina da nekako izdrzava sebe a potom i sina za sitan novac zenska toplina uz casu jeftinog vina

Na kraju je dokusurila sina al' ima i veci bol da se rodis sa sidom ajde zamisli to rodio sam se sa hiv-om

Al' cu umreti s osmehom ovo je tvoj kraj ti zavrsavas mojom osvetom tupo klik, tajac pa jedan urlik u prazno

Kao sto je i pistolj prazan smesi se mladic u tamnom sad si samo senka, jadnice nisavan pred strahom

Dzelat tebi necu biti ja vec zivot zvaces ga kaznom i tad na svetlu blesnu igla sa sprica

Sto ga lagano izvuce iz dzepa mladic mracnog lica zari ga sebi u venu i bez zurbe istoci sok mrznje kapi svetog besa sto njime oduvek struje

Sablasno se osmehnu napolju sevnu on mu zabi spric u vrat ubrizga svoju krv i to bese sah-mat

Mladic odseta u mrak i ostase samo uzdasi strica al' noc je gluva i sve od spolja guta tisina

$ 0.00
3 years ago

Znan, dosta sam slusala Mrcela. Ipak su one dve pesme koje sam pomenula na mene najbrutalnije delovale.

$ 0.00
3 years ago

neponovljiv slučaj :)

$ 0.00
3 years ago

i tako bez komentara

$ 0.00
3 years ago

haha ja ba

$ 0.00
3 years ago

Predivno Marcelo je legenda

$ 0.00
3 years ago

Daa... Definitivno jedan od 5 najboljih umjetnika na Balkanu

$ 0.00
3 years ago

Najjace je kad je na brzinu izmislio pesmu za virus i tolet papir zar vi ljudi toliko serete ono kad su svi pokupovali vc papir ma legenda nema sta

$ 0.00
3 years ago

haha daa

$ 0.00
3 years ago