Невдалі Інвестиції. Приклад 1. Astroport

0 24
Avatar for cryptotexty
5 months ago

Соціальні мережі переповнені рекламою про те, як заробити в крипті. “Крутять Бінанс” чи грають на різниці курсів, між офіційним та ринковим, створюючи багато карточок і здійснюючи арбітраж. Деякі “лідери думок”, “інфлуенсери” - люблять хвалитись скільки заробили, але дуже рідко говорять про втрати. Ну й в заробітках вони часто брешуть чи перебільшують. Неодноразово я бачив “крипто-міліонерів” які їздять на мітапи на метро і з радістю харчуються там безкоштовною піцею і напоями. 

Щодо інвестицій - то тут діє просте правило: Купуй дешево, продавай дорого. А от коли ці моменти настануть - це набагато складніше передбачити. 

Я буду говорити не лише про вдалі, а й про невдалі інвестиції. Адже так чи інакше, якщо ви інвестуватимете активно - і вас швидше за все невдачі не оминуть.

Тоді я працював консультантом з одною крипто-компанією і для своїх співробітників вони надавали можливість інвестувати зарплатою. Що досить зручно - не треба мобілізовувати додаткові кошти, просто вказуєш суму від зарплати, яку хочеш вкласти.

Оскільки компанія мала багато контактів в крито-сфері, то часто могла отримувати алокацію і заходити раніше по більш вигідній ціні продажу токенів. Увесь 2021 рік, а може ще й раніше - було приклади вдалих інвестицій. 

Мені було цікаво вкласти таким чином, тим більше тут я бачив якийсь навіть певний елемент корпоративної солідарності, тоді компанія активно розвивалась, збільшувала штат. Вже після повномасштабної війни 2022, коли компанія заявляла, що багато донатить - я неодноразово звертався з питаннями допомогти для війска, але мені постійно відмовляли. Тоді я просто попросив заплатити мені вперед (потрібно було купити авто) - і мене звільнили. Нічого особистого, просто ринок вже почав падати, я не погодився б працювати за копійки як наприклад могли б студенти. Про це я згадую, що сказавши допобачення мені, вони могли б і сказати допобачення й моїй інвестиціям. Але все виплатили, бо на час 2023, тобто за неповний 2 роки мої інвестиції перетворились в копійки. 

Отже в листопаді 2021 я інвестував $200 в Astroport, проект який тоді розвивався на Terra (Luna). Тоді Terra зростала як в ціні, так і в кількості проектів які будуються на цьому конкретному блокчейні. Тоді просто тримаючи LUNA в стейкінгу можна було отримувати багато ейрдропів (наприкладі трохи токенів ASTRO я отримав як ейрдроп).

Я мав отримав 1470 токенів, чи десь так (1468 я отримав в 2023). 

Наприклад на 6 травня 2022, це було б $4364, непогана інвестиція з $200 правда? І я б не чекав, я продав би як мінімум половину, а то й усе - і переінвестував би в інше (саме в той час я витрачав переважно на військові потреби). Але умовами я не міг нічого зняти, в мене нічого й не було, крім обіцянки отримати токени пізніше.

Коли я отримав ці 1468 токенів в кінці 2023, то тепер це вже - $34-35 і навіть ці токени я через який технічний глюк чи нестачу ліквідності не можу продати (на скріншоті приклад) 

Отже це - ще один приклад подвійного ризику, коли інвестиції здійснюються з замиканням (lock). Так, наче ціна інвестицій була краща за ринкову на той момент, але потім відбулось багато подій - перш за все це крах стейблкойна UST, крах Anchor protocol, та й самої Terra (Luna), яка хоч зараз і продовжує своє існування вже в двох виглядах, бо ще є LUNC - Luna Classic (так само є і Astroport Classic) - але це вже просто існування, це вже зовсім інший рівень… Так само як більшість проектів побудовані на Terra - або перейшли на інші блокчейни, або загинули чи ледь тримають своє існування. 

Звісно, був ще додатковий ризик, що компанія з якою я співпрацював просто забуде про мене. Повірте, в крипто-сфері це трапляється досить часто. Невже я шукав би їх через якісь $35, та і де шукати, якщо все керівництво виїхало з України до повномасштабної війни або під час… Отже це приклад, що далеко не завжди близькість до проекту (як в даному випадку близькість до Astroport) дає якість переваги - токен взагалі міг нічого не коштувати за цей час. Тому про таку інвестицію я забув, змирився з втратою, і згадав тільки для освітнього прикладу для читачів. 

1
$ 0.14
$ 0.14 from @TheRandomRewarder
Sponsors of cryptotexty
empty
empty
Avatar for cryptotexty
5 months ago

Comments