Elnora'nın daha fazla mali sorunu var ve Mrs. Comstock yine Limberlost'un şarkısını duyar 1

0 18
Avatar for diyabosu124
3 years ago

Elnora'nın daha fazla mali sorunu var ve Mrs. Comstock yine Limberlost'un şarkısını duyar 1

Ertesi gece Elnora aceleyle Sintons'a gitti. Arka kapıyı açtı ve endişeli gözlerle Margaret'in yüzünü aradı.

"Anladın!" nefes nefese Elnora. "Anladın! Seninle görebiliyorum

Yaptığın yüz. Oh, onu bana ver! "

"Evet, anladım tatlım, her şeyi doğru anladım, ama bu kadar çabuk olma. O kadar nemli bir yerde tutulmuştu ki yapıştırılması gerekiyordu, ipleri olmalıydı ve bir anahtar gitmişti. Ne kadar istedin, ben de Wesley'i onunla birlikte kasabaya gönderdim.Yeni gibi düzeltebileceklerini söylediler, ancak cilalanması gerektiğini ve yapıştırıcının yerleşmesinin birkaç gün süreceğini söylediler.

Cumartesi. "

"Düşündüğün yerde buldun mu? Onun olduğunu biliyor musun?"

"Evet, tam da düşündüğüm yerdi ve onu yüzlerce kez çalarken gördüğüm kemanla aynı. Sorun değil, sadece o kadar uzun süre uzanıyor ki tamir edilmesi gerekiyor."

"Ah Margaret Teyze! Bekleyebilir miyim?"

"Uzun bir süre gibi görünüyor, ama ona nasıl yardım edebilirim? Onunla hiçbir şey yapamadın. Gördüğün gibi, bir çatı katına gizlenmişti ve uyum sağlaması için temizlenmesi ve kurutulması gerekiyordu. Tekrar oyna. Cumartesi elbette alabilirsin. Ama Elnora, onu burada ya da kasabada bırakacağına ve annene bir ipucu almayacağına dair bana söz vermelisin. Ne olduğunu bilmiyorum. d yap. "

"Wesley Amca onu pazartesiye kadar buraya getirebilir. O zaman öğlen pratik yapabilmem için okula götüreceğim. Oh, sana nasıl teşekkür edeceğimi bilmiyorum. Ve minnettar olunacak kemandan fazlası var. Sen Bana babamı verdim. Dün gece onu hayat olarak açıkça gördüm. "

"Elnora rüya görüyordun!"

"Rüya gördüğümü biliyorum, ama onu gördüm. Onu o kadar yakından gördüm ki kaşının köşesinde küçük beyaz bir yara izi belirdi. Sadece kaybolduğunda ona dokunmak için uzanıyordum."

"Alnında bir yara izi olduğunu sana kim söyledi?"

"Hayatım boyunca kimse yapmadı. Dün gece aşağı inerken gördüm. Ve ah, Margaret Teyze! Ne yaptığını gördüm ve ağlamalarını duydum! Ne yaparsa yapsın, inanmıyorum. bir daha ona kızabilirsin. Kalbi kırıldı ve yardım edemez. Ah, korkunçtu, ama gördüğüme sevindim. Şimdi, her zaman anlayacağım. "

"Bundan ne çıkaracağımı bilmiyorum" dedi Margaret. "Böyle şeylere hiç inanmıyorum, ama bunu telafi edemezsin, çünkü bilmiyordun."

"Sadece dün gece keman çaldığımı biliyorum ve çalarken Carneys yönünden ormandan geldi. Yazdı ve bütün çiçekler açmıştı. Gri pantolon ve a. Mavi gömlek, başı çıplaktı ve yüzü güzeldi. Battığında neredeyse ona dokunabiliyordum. "

Margaret şaşırmıştı. "Bunun hakkında ne düşüneceğimi bilmiyorum!" boşaldı. "Boğulmadan önce onu gören son kişinin yanındaydım. Bir Haziran öğleden sonra geç oldu ve sizin tarif ettiğiniz gibi giyinmişti. Kuş kuluçkaya yatmadan önce bir bıldırcın yuvası bulduğu için başı açıktı ve yumurtaları şapkasına topladı ve eve gitmek için çitin bir köşesine bıraktı; daha sonra buldular. "

"Carneys'den mi geliyordu?"

"Bataklığın o tarafındaydı. Neden yakalanacak kadar yaklaştı ki, hayal etmeniz gereken bir gizem

dışarı. Ben asla anlayamadım. "

"Annemin bilmesini istemediği bir şey mi yapıyordu?"

"Neden?"

"Çünkü eğer olsaydı, bahçeden görülemeyecek şekilde bataklığı kesebilirdi. Bilirsiniz, battığı havuza giden yolun tamamı arka kapımızdan görülebilir. Bizim yanda. Tehlike kuzeyde ve doğuda. Annenin bilmesini istemeseydi, bu iki taraftan birini geçip çok yaklaşmış olabilirdi. Acelesi var mıydı? "

"Evet, öyleydi" dedi Margaret. "Beklediğinden daha uzun süredir uzaktaydı ve eve başladığında neredeyse kaçıyordu."

"Ve kemanını bildiğin bir yere bırakmıştı ve sen gittin ve aldın. Çalacağına bahse girerim ve annenin onu bulmasını istemedim!"

"Her küçük şeyi biliyor olsaydın, senin için hiçbir şey fark etmezdi, bu yüzden onu düşünmeyi bırak ve her şeyden çok sevdiği şeye sahip olduğun için şükret."

"Bu doğru. Şimdi eve acele etmeliyim. Korkunç derecede geç kaldım."

Elnora fırladı ve yoldan aşağı koştu, ancak kabine yaklaştığında çitleri tırmandı, açık ormanlık otlakları çaprazlamasına geçti ve arka bahçe kapısından girdi. Koza ararken sık sık böyle geldiği için annesi soru sormazdı.

Elnora, Cumartesi gününe kadar yaşadı, her zamanki geleneğinin aksine, Wesley bir şeyler almaya götürüp onu yanına alarak ön aylarda kasabaya gitti. Wesley arabayla doğrudan müzik dükkanına gitti ve bıraktığı kemanın tamir edilmesini istedi.

Yeni cila katında, yeni anahtarlar ve tellerle, Sinton için diğer tüm kemanlara çok benziyordu, ama Elnora için şimdiye kadar yapılmış en güzel enstrüman ve paha biçilmez bir hazineydi. Onu kollarında tuttu, iplere hafifçe dokundu ve sonra fısıltıyla fısıldayarak yaylarını üzerlerine çekti. On altı yıldır kullanılmadığı için ne kadar iyi bir yay olduğunu düşünecek zamanı yoktu. Ten rengi deri çanta, herhangi bir şeyi sorgulayacak durumda olsaydı, onu da iyi durumda olarak etkileyebilirdi. Faturayı sormayı hatırladı ve kendisine ciddi bir şekilde dört tel, bir anahtar ve toplamda bir elli dolarlık bir cila katını isteyen bir slip sunuldu. Elnora'ya değerli aleti asla çantaya koyup eve başlayamayacakmış gibi geldi. Wesley onu, sahibinin ona akort etme konusunda elinden gelen her şeyi gösterdiği müzik mağazasında bıraktı ve ona yeni başlayanlar için birkaç not ve ölçek verdi. Kemanını kucağında toprağın köşesindeki kavşağa kadar taşıdı, sonra isteksizce vagon koltuğunun altına koydu.

İşi biter bitmez Sintons'a koştu ve çalmaya başladı ve Pazartesi günü keman onunla okula gitti. Müfettişle ofisinde bırakması için düzenlemeler yaptı ve öğlen yemeğine pek vakit ayırmadı, pratik yapmak için çok hevesliydi. Çoğu zaman kızlardan biri ondan bir ders ya da eğlence için bütün gece şehirde kalmasını istedi. Kemanı yanına alabilir, pratik yapabilir ve yardım alabilirdi. Yeteneği o kadar harikaydı ki, orkestranın lideri, ücretini ödemek için oynarsa ona ders vermeyi teklif etti, bu nedenle teknik çalışmadaki ilerlemesi hızlı oldu. Ama enstrüman kendisine ait olduğu ilk günden itibaren babasının yaptığı gibi çalabileceğine dair mükemmel bir inançla, alıştırma zamanının yarısını açık havadaki sesleri taklit etmek ve o günlerde mutlu kalbinin söylediği şarkıları doğaçlama yapmakla geçirdi.

Böylece ilk yıl geçti ve ikinci ve üçüncü bir tekrardı; ancak dördüncüsü farklıydı, çünkü bu kursun kapanışı, mezuniyet ve ona eşlik eden tüm törenler ve masraflarla bitiyordu. Elnora'ya bunlar dağların tepesinde göründü. Bir kuruşla ayrılmadan önce iki kez düşünerek her kuruşu biriktirmişti, ancak sınıflarda doğa tarihi öğretmek, okuldaki çalışmalarından dışarıda yapılması gereken zaman almıştı. Vicdanlı bir öğrenciydi, derslerinin çoğunda birinci sırada yer alıyordu ve tüm branşlarda yüksekte duruyordu. Yıllar geçtikçe kemanına olan ilgisi artmıştı. Erken okula gitti ve orkestra toplanırken sahneye bitişik küçük odada yarım saat pratik yaptı. Öğlen tam bir saat koydu ve gece yarım saat daha kaldı. Kemanını Cumartesi günü Sintons'a taşıdı ve orada elinden geldiğince pratik yaptı, Margaret ise Mrs. Comstock gelmiyordu. O kadar becerikli olmuştu ki, herhangi bir bestecinin çaldığı müziği duymak bir zevkti, ama kendi bestesini çaldığında, bu ifade edilemez bir sevinçti, çünkü o zaman rüzgar esti, su dalgalandı, Limberlost güneş ışığı ve gölge şarkılarını söyledi. , kara fırtına ve beyaz gece.

Elnora rüyasından beri annesine tuhaf bir şefkatle bakıyordu. Kız bir ölçüde ne olduğunu anladı. Acı anıları canlandırabilecek veya sert, beyaz yüzünde daha derin bir çizgi çekebilecek her şeyden kaçındı. Bu, birçok fedakarlığa, çok çalışmaya ve bazen ilerlemeyi geciktirmeye mal oldu, ancak bu korkunç rüyanın dehşeti Elnora'da kaldı. Okulda, şehirde olan şeylere annesinin ilgisini çekmek için elinden geleni yaparak ve halk kütüphanesinden eğlendirici kitaplar taşıyarak yolunda neşeyle çalıştı.

Üç yıl, Elnora'yı on altı yaşındaki kızdan kadınlığın eşiğine getirmişti. Uzun boylu, yuvarlak büyümüştü ve yüzünde mükemmel bir ten, güzel gözler ve saçların güzelliği ve kavrama denebilecek bir dokunuş vardı. Kendine güvenme, sert vuruşlar, kalp açlığı, aralıksız çalışma ve cömertliğin bir bileşiğiydi. Kızın sempati duyamayacağı hiçbir acı, denemekten korktuğu hiçbir iş, araştırdığı hiçbir konu anlamadığı yoktu. Bu şeyler, tamamen sıra dışı bir karakter genişliği ve derinliği yaratmak için bir araya geldi. Derslerine ve müziğine o kadar kapılmıştı ki pek çok örnek toplayamadı. Bunu anladığında ve titizlikle avlandığında, kısa sürede değişen doğa koşullarının bu tür işleri etkilediğini keşfetti. Etrafta erkekler mevcut arazileri temizliyorlardı. Ağaçlar, mısırın yetişeceği her yere düştü. Bataklık, birkaç çakıl yolla yarılmış, kenarların etrafındaki yerlere küçük çerçeve evler ve petrol kuyularının makineleri ile kesilmişti; Freckles'in odası çevresindeki özellikle alçak bir yer, orijinalinden geriye kalan neredeyse tek şeydi. Ağaçlar nerede kurudularsa, dereler akmayı bıraktı, nehir alçaldı ve bazen yatak kurudu. Kesintisiz süpürme ile batının rüzgarları geldi, her kilometrede güç toplayıp uludu ve çıldırdı; çatıdan kiremitleri yırtmakla tehdit ediyor, ince toz bulutları halinde topraktan yüzeyi havaya uçuruyor ve her şeyi hızla değiştiriyor. Elnora, günde iki veya üç düzine nadir güve ile geldiğinden, üç yıl içinde iki veya üç tane bulmanın mutluluğunu yaşadı. Çalı olmadığında, iri, berrak tırtıllar en sevdikleri çalılardan toplanamazdı. Yusufçuklar kuru yerlerin üzerinde gezinmezlerdi ve kelebekler çiçeklerle orantılı olarak kıt olurken, hiçbir toprak üç mahsulün Hint kalıntılarından fazlasını vermez.

Kitapların, giysilerin ve arızaların giderleri her zaman devam etti. Elnora, fırsat buldukça banka hesabına eklemeler yaptı ve mecbur kaldığında çekildi, ancak bakiye talep etmenin önemli özelliğini atladı. Bu yüzden, dördüncü yılın son çeyreğinde bir bahar sabahı, parasının gittiğini öğrendiğinde neredeyse bayılacaktı.

Ekstra masrafıyla başlama geliyordu, parası yoktu ve haziran ayında açacak çok az kozası vardı, bu çok geç olurdu. Kuş Kadın için bir çift Imperialis güvesi olarak tamamlanan bir koleksiyonu vardı ve bu onun tek varlığıydı. Bu büyük Sarı İmparatorları eklediği gün, kendisine üç yüz dolarlık bir çek sözü verilmişti, ancak bu numuneler güvence altına alınana kadar çek alamayacaktı. Haziran ayından önce bir İmparator bulmadığını hatırladı.

Dahası, bu miktar üniversitedeki ilk yılı içindi. O zaman yaşlanacak ve babasının toprağından payını bitirmek için yeterince satmak istiyordu. Bunda annesinin ona şiddetle karşı çıkacağını biliyordu, Mrs. Comstock, kocasına ait her dönüm ve ağaca tutunmuştu. Arazisi, komşularının temiz tarlalara sahip olduğu, her saat kendi topraklarının altından petrol emdiği kuyularla dolu, ancak baktığı ya da bilemeyeceği ya da önemsemediği kederle fazla emilmiş olduğu, neredeyse tamamen ormandı. Brushwood yolu ve büyük Limberlost hendekinin yeniden dikilmesi, gelirinden ödeyebileceğinden daha fazlaydı ve bankacıya ödeyecek parası olup olmadığını sorarken küçük kapı önünde titriyordu ve güvence verdiğinde neden güldüğünü merak ediyordu. ona sahipti. Bayan için Comstock faiz bileşimi için hiç zaman harcamamıştı ve neredeyse yirmi yıldır yatırdığı meblağları asla eklemedi. Şimdi parasının neredeyse tükendiğini düşünüyordu ve her gün harcamalar için endişeleniyordu. Öğrencilerin mezun olmaları için gereken her şey kafalarında varken, mezuniyet formlarından geçmek için hiçbir neden göremiyordu. Elnora, katılmak istediği üniversiteye girebilmek için diplomasına sahip olması gerektiğini biliyordu, ancak lise bitene kadar kelimeyi söylemeye cesaret edemedi, çünkü annesinin yapmaya başladığını umduğu gibi yumuşatmak yerine, neredeyse aynı kalmış gibiydi.

Kız bataklığa ulaştığında bir kütüğün üzerine oturdu ve karşılamak zorunda kaldığı masrafı düşündü. Grubunun her üyesi, diğerleriyle değiş tokuş etmek için büyük bir fotoğraf çekiyordu. Elnora bu kızları ve erkekleri severdi ve fotoğraflarını saklayamayacağını söylemek, dayanabileceğinden daha fazlasıydı. Her biri diğerlerine yakışıklı bir mezuniyet hediyesi verirdi. Karşılığında bir hediye verip veremeyeceğini ona hediyeler hazırlayacaklarını biliyordu. O zaman, her mezun sınıf için harika bir eğlence vermek ve bu fonları okula giriş holü için bir heykel sunmak için kullanmak bir gelenekti. Elnora bu performansta rol almak için seçilmişti ve çalışıyordu. Elbisesini ve kişisel ihtiyaçlarını karşılaması bekleniyordu. Yeşil bir tül elbisesi olması gerektiği söylenmişti ve nereden geliyordu?

Sınıftaki her kızın, Mezuniyet için üç güzel yeni frok'u olacaktı: biri bakalorya vaazı için, diğeri mezuniyet alıştırmaları için, diğeri ise ziyafet ve balo için güzel. Elnora son üç yılla yüzleşti ve nasıl bu kadar çok para harcayıp hesabını tutmayacağını merak etti. Nereye gittiğinin farkında değildi. Şimdi ne yapabileceğini bilmiyordu. Fotoğrafları düşündü ve sonunda bu soruyu tatmin edecek şekilde çözdü. Hediyeler üzerinde daha uzun süre çalıştı, on tane yakışıklı olmalı ve sonunda onları ayarlayabileceğine karar verdi. Önce yeşil elbise geldi. Sahnede ve derin ormanlarda ışıklar loş olacaktı. Bunu başarabilirdi. Üç elbisesi olamazdı. Vaaz için çok basit bir tane alması ve mezuniyet için elinden gelenin en iyisini yapması gerekiyordu. Bunun karşılığında ne elde ederse, balo için biraz daha şenlikli hale getirmek için çıkarılabilecek bir guimpe ile yapılmalıdır. Ama iki güzel elbiseyi nereden bulabilirdi?

Gördüğü tek umut, Hindistan'dan gelen adamın koleksiyonuna girmek, bazı güveler satmak ve Haziran ayında onları değiştirmeye çalışmaktı. Ama ruhunda bunun asla işe yaramayacağını biliyordu. Hiçbir Haziran asla olmasını umduğu şeyleri getirmedi. Üniversite parasını harcadıysa, yerine koyamayacağını biliyordu. Bunu yapmadıysa, tek yol sınıflarda bir oda tutup bir yıl ders vermekti. Oradaki çalışmaları o kadar takdir edilmişti ki Elnora, müfettişten ve öğretmenlerden bir pozisyon alabileceğini bildiği tavsiyeyle hissetti. Sınavları kolayca geçebileceğinden emindi. Bir zamanlar Cumartesi günü gitmiş, onları almış ve Brushwood okulundan ayrılmadan önce bir yıl boyunca bir ehliyet almıştı.

Diğer kızlar giderken üniversiteye başlamak istedi. İlk yılı tek başına yapabilseydi, geri kalanını yönetebilirdi. Ama o ilk yılı kendisi yapmalı. Koleksiyonundan herhangi birini satmak yerine, daha önce hiç avlanmadığı gibi avlanmalı ve bir Sarı İmparator bulmalıdır. Ona sahip olması gerekiyordu, hepsi bu. Ayrıca bu elbiseleri alması gerekiyordu. Wesley'i düşündü ve reddetti. Kuş Kadın'ı düşündü ve ona söyleyemeyeceğini biliyordu. Para kazanmayı umduğu her yolu düşündü ve oyun, komite toplantıları, alıştırma ve final sınavlarıyla, fotoğrafları ve hediyeleri için gereken işten çok daha az yaşayacak vakti olduğunu fark etti. . Yine Elnora'nın başı beladaydı ve bu sefer en kötüsüydü.

Ayağa kalkıp eve gittiğinde karanlıktı.

"Anne," dedi, "Kesinlikle neşeli olmayan bir haberim var."

"O zaman kendine sakla!" dedi Bayan Comstock. "Senin gibi büyük bir kızın başıma bela açmasına yetecek kadar gücüm olduğunu düşünüyorum."

"Param bitti!" dedi Elnora.

"Peki, sonsuza dek sürecek mi sandın? Giyinme ve gitme tarzın olduğu kadar uzamış olması benim için bir mucize oldu."

Elnora, "Zorunlu olmadıklarımı harcadığımı sanmıyorum" dedi. "Devam etmek için elimden geldiğince az giyindim. Kalp hasreti çekiyorum. Beni Başlama dönemine koyacak elli dolarım olduğunu düşündüm, ama bana her şeyin bittiğini söylediler."

"Elli dolar! Seni Başlama dönemine sokmak için! Ne yapmayı öneriyorsun?"

"Diğerleriyle aynı, mümkün olan en ucuz şekilde."

"Ve bu ne olabilir?"

Elnora fotoğrafları, hediyeleri ve oyunu atladı. Sadece vaaz, mezuniyet alıştırmaları ve balodan bahsetti.

"Ben bu konuda kendimi rahatsız etmem," diye burnunu çekti Mrs. Comstock. "Bir vaaza gitmek istiyorsanız, toplantı için her zaman kullandığınız elbiseyi giyin. Egzersizler için beyaza ihtiyacınız varsa, geçen baharda aldığınız yeni elbiseyi giyin. Baloya gelince, sizin için en iyi şey yapmaktır. Böyle aptallıktan bir mil uzak durun Bence en iyisi kitaplarınızı eve getirip hemen şimdi bırakın Geri kalanlar gibi düzeltilemezsiniz, bununla karşılaşacak kadar aptal olmayın. burada kal ve bu son birkaç günün gitmesine izin ver. Yapamazsın

herhangi bir hesap için yeterince daha fazlasını öğrenin. "

"Ama anne," diye nefesini tuttu Elnora. "Anlamıyorsun!"

"Ah, evet, var!" dedi Bayan Comstock. "Çok iyi anlıyorum. Para sürdüğü sürece, başınızı kaldırdınız ve topladığınız şeylerden nasıl aldığınızı açıklamadan yelken açtınız. Tanrım, göremediğimi biliyor. Ama şimdi gitti, sızlanıyorsun bana. Elimde ne var? Hendek ve yolun beni tamamen bağladığını unuttun mu? Hiç param yok. Senin bundan kurtulmaktan başka yapacak bir şey yok. "

"Yapamam!" dedi Elnora çaresizce. "Çok uzun sürdüm. Her şeyde bir mola verirdi. Diplomamı almama izin vermediler!"

"Ne fark var? Kafanın içinde şeyler var. Bir parça kağıt için rap yapmam. Bu hiçbir şey ifade etmiyor!"

"Ama bunun için dört yıl çalıştım ve giremiyorum - öğretmek istediğimde bir okula gitmeme yardımcı olması için ona sahip olmalıyım. Gösterecek notlarım yoksa insanlar düşünecek Bıraktım çünkü

Sınavlarımı geçemedim. Diplomamı almalıyım! "" O zaman al! "Dedi Bayan Comstock.

"Tek yol diğerleriyle birlikte mezun olmaktır."

"Mecbursun, mezun ol!"

"Ama sınıf gibi yeterince şeyim olmadıkça yapamam.

İlk günkü halime bakma. "

"Pekala, lütfen unutma seni bu işe ben sokmadım ve seni çıkaramam. Kendi yoluna gitmeye hazırsın. Devam et ve

sahip olun ve nasıl hoşunuza gittiğini görün! "

Elnora yukarı çıktı ve annesinin surat asmak dediği o gece bir daha aşağı inmedi.

"Bütün gece düşündüm," dedi kahvaltıda kız, "ve ben Wesley Amca'nın parasını ödünç almak ve bir tane aldığımda Kuş Kadının bana borçlu olacağı bazılarından geri ödemekten başka bir yol göremiyorum. daha fazla örnek. Ama bu gidemeyeceğim anlamına geliyor - eğer bir şehir notu veya bir taşra okulu alabilirsem, bu kış öğretmek zorunda kalacağım. "

"Para için Wesley Sinton'ın peşine düşmeye cesaret et," diye bağırdı Mrs. Comstock. "Böyle bir şey yapmayacaksınız!"

"Başka bir yol göremiyorum. Paraya ihtiyacım var!"

"Bırak, sana söylüyorum!"

"Vazgeçemem! Ve çok ileri gittim!"

"Öyleyse, kıyafetlerini alayım, bana geri ödeyebilirsin."

"Ama paran olmadığını söyledin!"

"Belki bankadan biraz ödünç alabilirim. O zaman Kuş Kadın size ödeme yaptığında onu iade edebilirsiniz."

"Pekala," dedi Elnora. "Pahalı şeylere ihtiyacım yok. Sadece vaaz için oldukça ucuz bir beyaz elbise ve mezuniyet ve balo için geçen yaz sahip olduğumdan biraz daha iyi beyaz bir elbise. Beyaz eldivenleri ve ayakkabıları kullanabilirim. Geçen yıl kendimi aldım ve elbisemi senin yaptığın aynı yerde yaptırabilirsin. Ölçülerimi almışlar ve mükemmel iş çıkarıyorlar. Pahalı şeyler almayın. Sıcak olacak, ben de başım dik gideyim. "

Sonra okula başladı ama o kadar yorgun ve cesareti kırılmıştı ki, güçlükle yürüyebiliyordu. Dört yıllık planlar bir günde gidiyor! Çünkü o sonbahar üniversiteye başlamazsa asla olmayacağını düşünüyordu. Annesinin teklifiyle rahatlamak yerine, devam edemeyecek kadar hastaydı. Bininci kez

homurdandı: "Ah, neden paramın hesabını tutmadım?"

Ondan sonra günler o kadar hızlı geçti ki, düşünmek için neredeyse hiç zamanı olmadı, ama annesi kasabaya birkaç gezi yaptı ve her şeyin yolunda olduğuna dair güvence Elnora'yı tatmin etti. İyi final sınavlarını geçmek ve oyun için kendini mükemmelleştirmek için çok çalıştı. İki gün boyunca, pratik yapmak ve işyerinde daha fazla zaman geçirmek için Kuş Kadın ile birlikte kasabada kalmıştı.

Margaret, mezuniyet elbiselerini sık sık sormuştu ve Elnora, kentte, genç bir öncüyken geçen yılki mezuniyet töreni için ona beyaz bir elbise yapan bir kadınla birlikte olduklarını ve sorun olmayacaklarını söylemişti. Dolayısıyla Margaret, Wesley ve Billy, ona bir hediye olarak ne verecekleri konusunda endişelendiler. Margaret güzel bir elbise önerdi. Wesley, bunun herkese elbiselere ihtiyacı varmış gibi görüneceğini söyledi. Önemli olan, diğerleri gibi güzel bir hediye almaktı. Billy, kemanı için müzik alması için ona beş dolarlık bir altın hediye etmek istedi. Elnora'nın her şeyden çok bunu isteyeceğinden emindi.

Bir akşam bu önemli soruyu çözmek için kasabaya gittiklerinde dönemin sonuna yaklaşmışlardı. Mrs. Comstock birkaç gündür yalnızdı, bu yüzden ondan onlara eşlik etmesini istediler. Kabul ettiğinden daha yalnızdı, sıradışı huzursuzluklarla da doluydu ve bu yüzden gittiği için mutluydu. Ama bir kilometre yol gitmeden önce Billy, Elnora'ya bir mezuniyet hediyesi alacaklarını söylemişti ve Mrs. Comstock evde kalmasını içtenlikle diledi. Billy, "Kate teyze, mezun olduğunda Elnora'ya ne vereceksin?" Diye sorduğunda hazırlıklıydı.

"Bol bol yemek, uyumak için iyi bir yatak ve o trollop yaparken tüm işi yap," diye cevapladı Mrs. Kuru bir şekilde hazırlayın.

Billy düşündü. "Sanırım hepsinde var" dedi. "Noel gibi mağazadan aldığın bir hediyeyi mi kastediyorum?"

"Mağazalardan hediye alan sadece zenginler," dedi Mrs. Comstock. "Buna gücüm yetmez."

"Zengin değiliz," dedi, "ama eğer çiftliğin bir köşesini satarsak, Elnora'ya geri kalanlarının sahip olduğu kadar iyi bir şey alacağız. Wesley Amca öyle dedi."

"Bir aptal ve toprakları çok geçmeden ayrılır," dedi Mrs. Kısaca Comstock. Wesley ve Billy güldüler ama Margaret bu sözlerden hoşlanmadı.

Mağazalarda hepsinin karar verebileceği bir şey ararken Margaret, Billy'den Mrs. Comstock, kararlı olduğu müzik konusunda, Mr. Brownlee buluştu

Wesley ve el sıkışmak için durdu.

"Oğlunuzun iyi çıktığını görüyorum" dedi.

Wesley, "Hiçbir çocuğun Billy'den daha iyi olmasına izin vermem," dedi.

"Sanırım hiçbir kızın Elnora'yı geçmesine izin vermiyorsunuz," dedi Mr. Brownlee. "Ellen'la sık sık eve geliyor ve karım ve ben onu seviyoruz. Ellen onun bu geceki rolünde harika olduğunu söylüyor. Tüm oyundaki en iyi şey! Tabii ki, görmeye hazırsınız! Yer ayırtın, çok yakında başlasanız iyi olur, çünkü lise oditoryumu sadece bin kişiliktir. Her zaman bu yetenek oyunlarında sıkışıp kalır. Hepimiz çocuklarımızın nasıl performans gösterdiğini görmek istiyoruz.

"Elbette neden evet," dedi şaşkın Wesley. Sonra aceleyle Margaret'e gitti. "Söyle," dedi, "lisede bu gece bir oyun olacak ve içinde Elnora var. Neden bize söylemedi?"

"Bilmiyorum," dedi Margaret, "ama gidiyorum."

"Ben de öyleyim" dedi Billy.

"Ben de!" Wesley, "Bir nedenden ötürü bizi istemediğini düşünmediğiniz sürece. Olsaydı bize söylerdi gibi görünüyor.

Annesine soracağım. "

"Evet, bu yüzden şehirde kalıyor," dedi Mrs. Comstock. "Sınıfına onları hatırlamak için okul binasına dikilip aptalca bir şey satın alması için para toplamak bir çeşit dolandırıcılık. Şimdi mi yoksa sonra mı bilmiyorum.

hafta, ama yapılacak türden bir şey var. "

"Pekala, bu gece" dedi Wesley, "ve gidiyoruz. Bu benim ikramım ve acele etmeliyiz yoksa içeri girmeyeceğiz. Ayrılmış koltuklar var ve hiç yerimiz yok, bu yüzden galeri bizim için, ama umrumda değil, bu yüzden Elnora'ya bir göz atmam gerekiyor. " "Oynasın mı?" Margaret kulağına fısıldadı.

"Hay aksi! Yapamazdı!" dedi Wesley.

"Üç yıldır orkestrada yapıyor ve köle gibi çalışıyor."

"Ah, bu farklı. O gece oyunda. Brownlee öyle söyledi. Hadi çabuk! Arabaya gidip binaya en yakın yere otostop çekeceğiz."

Margaret o anın heyecanını yaşadı ama tedirgin oldu.

Binaya vardıklarında Wesley takımı bir korkuluğa bağladı ve Billy, Margaret'e yardım etmek için dışarı fırladı. Bayan. Comstock kıpırdamadan oturdu.

"Hadi Kate," dedi Wesley elini uzatarak.

"Hiçbir yere gitmiyorum" dedi Mrs. Comstock, yastıklara rahatça oturuyor.

Hepsi yalvardı ve yalvardı, ama faydası yoktu. Bir santim bile Mrs. Comstock bütçesi. Gece sıcaktı ve araba rahattı, atlar güvenli bir şekilde bağlandı. Bir grup okul çocuğunun ne kadar aptalca bir şey yaptığını umursamıyordu, Sintonlar dönene kadar beklerdi. Wesley ona iki saat sürebileceğini söyledi ve dört saat olmasını umursamadığını söyledi, bu yüzden onu terk ettiler. "Hiç böyle—— gördünüz mü?" "Kurabiye!" diye bağırdı Billy.

"Hayatın boyunca böylesine suçlanmış bir inatçılık mı?" Wesley istedi. "Bir sahne performansında Elnora kadar iyi bir kızı görmeye gelmeyeceğim. Neden, elli dolara kaçırmam!

Margaret sakin bir tavırla "Bence yapmaması bir nimet" dedi. "Olağandışı bir şekilde yalvardım ki yapmasın. Elnora'nın oynayacağından korktuğum için hayatımdan korkuyorum."

Kapının yanında oldukça iyi görebilecekleri koltuklar buldular. Billy koridorun arkasında durdu ve iyi bir manzaraya sahipti. Yavaş yavaş orkestradan büyük bir ses yükseldi ama Elnora çalmıyordu.

"Size söylemiştim!" dedi Sinton. Dışarı çıkıp Kate'in şimdi gelip gelmeyeceğini görmek için bir fikrim var. O benim koltuğuma geçebilir ve ben birlikte duracağım

Billy. "

"Hala oturuyorsun!" dedi Margaret ısrarla. "Bu henüz bitmedi."

Böylece Wesley koltuğunda kaldı. Son elli yıldır tüm lise oyunları gittiği için oyun çok açıldı ve ilerledi. Ancak Elnora hiçbir sahnede görünmedi.

Sıcak yaz gecesinde, ekşi, kasvetli bir kadın ağrıyan bir kalbi emzirdi ve kendini haklı çıkarmaya çalıştı. Çaba onu çok sinirlendirdi. Yapılan şeyleri karşılayamayacağını hissetti. Robert Comstock ile birlikte satın aldığı ve temizlemeye başladığı araziyi kaybetme korkusu onun üzerinde çok kuvvetliydi. Yanındaki açık pencerelerden orkestra müziği dökülürken ona nasıl ihtiyacı olduğunu düşünüyordu. Bayan. Comstock, yapabildiği kadar dayandı ve sonra arabadan kayıp caddeden aşağı kaçtı.

Ne kadar ileri gittiğini ya da ne kadar kaldığını bilmiyordu ama geri döndüğünde ara sıra yükselen bir ses dışında her şey sakindi. Durarak binaya baktı. Yavaş yavaş geniş kapılardan girdi ve yürüyüşü takip etti. Elnora neredeyse dört yıldır buraya geliyordu. Ne zaman Mrs. Comstock içeriye baktığı kapıya ulaştı. Geniş salon elektrikle aydınlatılıyordu ve heykeller ve duvarların süsleri aptallık parçaları gibi görünmüyordu. Mermer saf, beyaz ve büyük resimler çok ilginç görünüyordu. Salon boyunca yürüdü ve yavaşça heykellerin isimlerini ve onları bağışlayan öğrencilerin isimlerini okudu. Elnora'nın sınıfının satın alacağı parçanın avantaj sağlamak için nereye yerleştirilebileceği konusunda spekülasyon yaptı.

Sonra mermer satın alacak kadar geniş bir kitleye sahip olup olmadıklarını merak etti. Bronzdan daha çok sevdi ama sanki daha pahalı gibi görünüyordu. Geniş merdiven ne kadar bembeyazdı!

Elnora yıllardır bu merdivenleri tırmanıyordu ve mermer olduklarını ona hiç söylemedi. Tabii ki, ağaç olduklarını düşünüyordu. Muhtemelen üst salon bundan daha büyüktü. Çeşmeye gitti, bir içki aldı, ilk sahanlığa tırmandı ve etrafına baktı, sonra ikincisini düşünmeden. Orada, geniş açık kapıların ve oditoryum girişinin karşısına insanlarla ve dışarıda duran bir kalabalığla dolu geldi. Beyaz yüzlü, saçlı, siyah giysili uzun bir kadın gördüklerinde teker teker biraz kenara çekildiler ki Mrs. Comstock sahneyi görebiliyordu. Perdelerle kaplıydı ve kimse bir şey yapmıyordu. Tam o kadar zayıf bir sese döndüğünde, herkes öne doğru eğilip dinledi, salonda sürüklendi. Ne olduğunu söylemek zordu; Bir an sonra seyircilerin yarısı pencerelere baktı, çünkü sadece yeni açılmış yapraklar hışırdayan bir nefes gibiydi; sadece bir miktar karıştırıcı hava.

Sonra perdeler hızla kenara çekildi. Sahne, ağaçların ve çiçeklerin büyüdüğü ve yosunların toprağı kapladığı sevimli, küçük bir yaratılış köşesine dönüşmüştü. Yumuşak bir rüzgar esti ve şafağın grisiydi. Aniden bir ardıç kuşu şarkı söylemeye başladı, sonra bir serçe ona katıldı ve sonra birkaç oriole aynı anda konuşmaya başladı. Işık daha da güçlendi, çiy damlaları titredi, çiçek parfümü izleyicilere yayılmaya başladı; hava dalları nazikçe hareket ettirdi ve bir horoz öttü. Sonra tüm sahne, kardinal bir ıslık sesi ve mavi bir ispinoz sesi duyabileceğiniz bir kuş notaları ile sarsıldı. Yüksek dalların arasında bir yerde bir güvercin ötüyordu ve sonra bir at titreyerek kıpırdadı. Bu bir karatavuğu ağlattı, "T'check" ve bütün sürü cevapladı. Kargalar ötmeye başladı ve bir kuzu kanadı. Sonra grosgagaların, sohbetlerin ve vireoların söyleyecek bir şeyleri vardı ve güneş yükseldi, ışık daha da güçlendi ve esinti ağaçların tepelerini yüksek sesle hışırdadı; bir inek haykırdı ve bütün çiftlik cevap verdi. Gineler kıkırdıyor, hindi gobbler kasılıyor, tavuklar çağırıyor, tavuklar cıvıldıyor, ışık tepeden aşağı akıyordu ve arılar mırıldanmaya başladı. Hava kuvvetlice kıpırdandı ve görünmeyen bir tarlada bir orakçı, şoför ıslık çalarken olgunlaşmakta olan buğdayın arasından şakırdayıp takırdadı. Tedirgin bir kısrak sıpasına koştu, tay cevap verdi ve ışık azalmaya başladı. Alacakaranlık için ötüşen bir horoz millerce uzakta ve alacakaranlık çöküyordu. Sonra bir kedi kuşu ve kahverengi bir ardıçkuşu bir gaga ve bir münzevi ardıçkuşuna karşı şarkı söyledi. Göksel notalarla hava titriyordu, salonda ışıklar söndü, alacakaranlık sahneyi süpürdü, bir kriket şarkı söyledi ve bir katidid cevapladı ve yalnız ağlamayla kalbi tahta bir çiş sıktı. Sonra bir gece şahini çığlık attı, bir kırbaç-fakir-iradesinden şikayet etti, gecikmiş bir katil gökyüzünü süpürdü ve gece rüzgarı daha yüksek bir şarkı söyledi. Küçük bir çığlık baykuş uzağa ayarlandı, bir peçeli baykuş cevap verdi ve büyük bir boynuzlu baykuş her iki sesini de boğdu. Ay parladı ve sahne yumuşak ışıkla sıcaktı. Kuş sesleri kesildi ve yumuşak zarif melodi kabarmaya ve yuvarlanmaya başladı. Sahnenin ortasında, bir setten düşen otlar, yosunlar ve yapraklar parça parça düşerken, yapraklar yumuşak bir şekilde uçarken, daha sade ve daha sade, yumuşak sarılan yeşille örtülü sevimli bir kız figürünün ana hatları ortaya çıktı. Parlak saç duşunda birkaç yeşil yaprak ve beyaz çiçekler tutuldu ve bornozunun üzerinden ayağa kalktı. Beyaz boğazı ve kolları çıplaktı, biraz öne eğildi ve melodiyle sallandı, gözleri hızla üstündeki bulutlara, dudakları aralandı, yayını çekerken yanaklarında pembe bir egzersiz tonu vardı. Sadece tuhaf bir koşullar zinciri olarak oynadı, onu oynamak için çok az kişinin gücüne koydu. Tüm doğa hala büyümüştü, keman ağladı, şarkı söyledi, dans etti ve tek başına titriyordu, özellikle ses yoktu; tüm doğanın melodisinin ruhu, tek bir büyük taşkınlıkta birleşti.

Kapı eşiğinde, beyaz yüzlü bir kadın yapabildiği kadar dayandı ve sonra anlamsız kaldı. En yakın adamlar onu koridordan çeşmeye taşıdılar, canlandırdılar ve onları yönlendirdiği arabaya koydular. Kız oynadı ve asla bilmiyordu. Bitirdiğinde, alkış gürültüsü caddenin aşağısında bir blok ötede duyuldu, ama yarı duygusuz kadın bunun ne anlama geldiğini neredeyse hiç anlamadı. Sonra kız sahnenin önüne geldi, eğildi ve kemanı kaldırarak dansa davet anlayışını çaldı. Onun notalarının içindeki her canlı ruh, kıpırdamadan oturmak için sinirlerini zorladı ve sadece kalpleri onunla dans etsin. Bu başladığında kadın kırlara doğru koştu. Araba kamarasının yarısını geçene kadar hiç durmadı. Oturmaktan yorulduğunu söyledi ve önden yürüdü. O gece Billy'den onunla kalmasını ve Elnora'nın yatağında uyumasını istedi. Sonra kendi başına baş aşağı salladı ve daha önce hiç bilmediği bir ruh ızdırabı çekti. Bataklık, sevdiği ölülerin ruhunu geri göndermiş ve içerdiği kızının bedenine koymuştu ve neredeyse dayanabileceğinden ve yaşayabileceğinden daha fazlaydı.

1
$ 0.00
Avatar for diyabosu124
3 years ago

Comments