Deset u pola s lukom

63 195
Avatar for varda42
3 years ago

Ponukan člancima blogeraša @Snezana28 i @batabane , moram vam ispričati doživljaj s ćevapima. Snežana se fotografisala pored vjerovatno najbolje sarajevske ćevabdžinice "Mrkva". Pa da ispričam priču i o tome. Jednom sam pozvan s prijateljima u dvodnevni ribolov, to je gotovo na samom izvoru Neretve u Hercegovini, a samo nekoliko brda iza se nalazi Crna Gora. Kada smo stigli, moj doživljaj divljine i terena uokolo je bio neopisiv. Prvi put na tom terenu, oduševljen svom tom "džunglom", daleko od civilizacije, u tom trenutku prepričavam naglas utiske, da i prijatelj pored mene čuje. Nahvalio mu ja divljinu, kako ovdje nije ljudska noga kročila bar tri mjeseca. Kad u pola te priče šok! U jednoj lokvi nabasasmo na bijelu kartonsku kutiju, sličnu kao ona u koju se pakuju pizze. Na kutiji piše: Dobrodošli u ćevabdžincu "Mrkva", na ćevape, deset u pola lepine s lukom! Hahaha. Sarajevo je od te divljine udaljeno nekih 100 kilometara. Naša posla, neki ribolovac je kupio na Baščaršiji porciju ćevapa i ambalažu je pobacao pored rijeke.
Pas masters $%/&&%$!

Bane je pisao o kajmaku iz grada Kraljeva. Ljudi porijeklom iz Srbije, a koji sada žive u Sarajevu, pa čak i imaju svoje ćevabdžinice, su nesvjesno donijeli nepoznat običaj - da se uz porciju ćevapa posluži i kašika domaćeg kajmaka! Mnogima je to ukusno ali stari sarajevski ugostitelji tvrde kako je to skrnavljenje ćevapa kao brenda. Pravi ćevapi se jedu samo s lukom, sitno nasjeckanim i u pola somuna ili lepine!

28
$ 0.17
$ 0.05 from @minimaus
$ 0.05 from @bankarica
$ 0.03 from @MarijaJak
+ 3
Avatar for varda42
3 years ago

Comments

Što se mene tiče, mane ne nalazim. Sve kombinacije dolaze u obzir. Ne kvarim raspoloženje pa čak i u društvu nikada nisam pravila problem oko hrane. Ako društvo hoće sa lukom, onda jedem sa lukom. Ako mi neko krkne kašiku kajmaka, hvala mu. Pa još me povede na prelepe Neretvine brzake ... gde je tu problem, sve mi odgovara i meze i okolina. Kažem, mane ne nalazim :)

$ 0.00
3 years ago

Pravi cevapi su samo sa lukom u somunu....jos kad se somun malo nakvasi nekom specijalnom marinadom pa na rostilj..........voda mi ide na usta...Hocu u Bosnu!!!

$ 0.00
3 years ago

Ajde ti to lepo spakuj i posalji postom,moze i kajmak.

$ 0.00
3 years ago

Kad gledam ovu sliku sa cevapima krene mi voda na usta :) cevap bez luka nije cevap :)

$ 0.00
3 years ago

Pa sad bilo bi red i da nas pozoves u goste, ovo bre lepota samo za gledati, a da se proba odlicno znam i ja sam iz kraja gde su specijalitet

$ 0.00
3 years ago

Ja volim čevapčiče puno,najbolji su mi oni sa roštilja.A kajmak ne volim.Neki ljudi strašno se ponašaju jer bacaju smeče svuda.Kod nas ima puno koševa za smeče i još kad hodam u prirodi vidim šta ljudi bacaju na pod.

$ 0.00
3 years ago

Znaci nista aleva paprika ljuta, ništa nikakvi dodaci, samo seckani crni luk?

$ 0.00
3 years ago

Kod nas u Skopje ima jedno mesto gde prave najbolje kebape to je Destan, tamo nemozes da nadjes mesto da bi seo, al volim kad sednem napolje to nam je u nasu Carsiju, to su najukusnije kebape koje postoje , ufff a verujem da su sarajevski kebapi najbolji.

$ 0.00
3 years ago

Za mene ne postoje bolji cevapi od onih u Bosni. Ovo ovde sto se servira bilo kao brza hrana, bilo u restoranu, ne moze ni prici bosanskim cevapima. Jedino su malo bolji u Walteru, mada to drzi Sarajlija, rodjeni brat Zdravka Colica.

$ 0.00
3 years ago

Nisam znala da Walter cevabdzinice drži Čolin brat. Ima ih bas dosta po Beogradu, jela sam više puta, nisu loši zaista

$ 0.00
3 years ago

A ja najukusnije ćevape u svom životu pojeo u Dalmaciji. Kad si gladan, nisi svoj.

$ 0.00
3 years ago

auuu, ogladneh istog momenta

$ 0.00
3 years ago

Edna desetka so kromod, taka bi rekle nie vo Makedonija. Ne znam dali ste ja probale Prilepskata skara, ama ako ne, najtoplo vi preporacuvam da go napravite toa, sekogas koga pominuvate niz Prilep i imate moznost za toa. Prilepskite skaradzii se navistina golemi majstori. Dobar apetit.

$ 0.00
3 years ago

Daj ovamo te ćevape 😋

$ 0.00
3 years ago

Jedva čekam mobitele koji prenose miris. Gledaš u sliku i zamiriše ono šta vidiš.

$ 0.00
3 years ago

Čevapčiči are known throughout the Balkan Peninsula. They can be prepared only from beef, from beef and veal, only from pork or, as in Greece, only from lamb.Among all the delicacies we prepare on the grill, čevapčiči are still the first and favorite choice at many picnics. The secret of preparing good čevapčiči is basically quite simple: use quality meat, knead the mass well, and let it rest for quite some time before baking. The result will be juicy, light and incredibly tasty čevapčiči, with which you will be able to stand side by side with the best Sarajevo "ćevabdžija". Ja isto obožavam čevape.To nam je obavezna hrana kad dodje ljeto hahah,pa pravimo žar žurke.

$ 0.00
3 years ago

Kada danas negde otvorite ćevabdžinicu, to gotovo niko neće ni primetiti. Međutim, kada je davne 1963. Ejub Mrkva u srcu Sarajeva, na Baščaršiji otvorio jednu od prvih ovdašnjih ćevabdžinica, to je i te kako bila atrakcija.

Kuvar u Drugom svetskom ratu, ugostitelj od 1946. godine, Ejub sa suprugom Pašom, te troje svoje maloletne dece, otvara ćevabdžinicu "Kod Mrkve", u kojoj je pored njih petoro bio stalno zaposlen još jedan radnik. U to vreme twista i rock arul rolta, porcija ćevapa je stajala 2 dinara, a redovi ispred "Mrkve" su znali biti dugi i po nekoliko desetina metara! Preko puta današnje ćevabdžinice "Mrkva", Ejub je sa familijom imao i malu radnju u kojoj su se pravili ćevapi, koji su tada jedini bili u ponudi. Pravu ekspanziju ćevabdžinica doživljava početkom sedamdesetih. Tada "Mrkva" postaje poznata i van Sarajeva. Otvaranjem tadašnje Jugoslavije ka svijetu, gosti naše ćevabdžinice postaju gosti svih rasa i vera. Tih godina proširujemo ponudu, pa se "Kod Mrkve" mogu kupiti i pljeskavice i sudžukice. Sredinom sedamdesetih godina prošlog stoleća u Sarajevu se otvaraju i druge ćevabdžinice, a konkurencija postaje sve jača. Međutim, od drugih smo se razlikovali jer smo ćevape pripremali po porodičnoj recepturi koju koristimo i danas.

$ 0.00
3 years ago

brate nema bolje od cevape, sa kajmakom obozavam ihh, daj za mene jedna desetka .

$ 0.00
3 years ago

E vidis, meni su se cevapi i pjeskavice ogadili. Zivim u gradu rostilja, svaki ugao mirise na cevape. Kad bude nasa Rostiljijada ja pojedem burek haha. Salim se malo, volela bih da probema te vase cuvene cevape

$ 0.00
3 years ago

Vjerujem ti, sve dosadi. Eto i Apela kaže da bi samo lepinu jela.

$ 0.00
3 years ago

Jedina stvar koja je bolja od 10 u pola s lukom je kad ti rostiljdjija ubaci jos jedan cevap onako gratis, sto sam neretko dozivljavao davnih godina kada sam posecivao Sarajevo. Da li je to bilo zbog velike gostoprimljivosti, ili ma cega god drugog, sve jedno, lepa secanja su ostala.

$ 0.00
3 years ago

Možda bi me iz ove male depresivnosti jedino izvukao Mrkva i pet u pola s lukom.Da prošetam Sarajevom i da se smejem sa prijateljicama!

$ 0.00
3 years ago

mmmm cevapi,ko ih ne voli,ja ih volim sa kajmakom i sa lukom,mmmmm

$ 0.00
3 years ago

Ogladneo sam posle ovog teksta, svaka cast!

$ 0.00
3 years ago

Nauk ove priče je...ljudi su umazani..ne čiste smeča za sobom hahahaha..zezam se

Ti znas šta ide kraj čevapa......al svejedno ako mene ugostiš ja bi još pola tegle ajvara da mi dodaš....postala sam gladna

$ 0.00
3 years ago

Sarajevski ugostitelji bi nas čudno gledali. Ćevapčići se jedu samo s lukom. Ajvar ide uz pljeskvaicu. Talijanski ugostitelji polude kada im tražiš majonez uz pizzu. :)

$ 0.00
3 years ago

sada te ja čudno gledam..majonez u pizzu

$ 0.00
3 years ago

Gledao sam dokumentarac sa Sicilije, pizza se ne posipa majonezom. Samo kečap, tačnije sos koncentrat rajčice, iz kuharske vangle.

$ 0.00
3 years ago

nisam ja ni čula nikd ,da se majonez stavlja...al 100 ljudi 100 čudi...majonez od vročine bi postao samo ulje

$ 0.00
3 years ago

Uslikat ću ti u našoj pekari, dodaju na kraju.

$ 0.00
3 years ago

Da, svakakvih eksperimenata u kuhinji ima.

$ 0.00
3 years ago

da svasta...i treba izprobat

$ 0.00
3 years ago

Cevapi su dozivljaj sami za sebe, ne treba nista drugo hahaha

$ 0.00
3 years ago

U tržnom centru u zamrzivaču prodaju od soje - vegapčiće! :)

$ 0.00
3 years ago

Iskreno tekst nisam ni citala. Kad sam pogledala sliku ostala sam bez teksta

$ 0.00
3 years ago

Ćevapi pali iz svemira, nešto kao opis priče.

$ 0.00
3 years ago

Ma opis i ne treba, slika je top :D

$ 0.00
3 years ago

dobra priča

$ 0.00
3 years ago

Stara deset godina. Vadimo iz fioka sjećanja.

$ 0.00
3 years ago

odlično...znači mozak radi hahah

$ 0.00
3 years ago

divna prica, ali slika je jos i lepsa :D

$ 0.00
3 years ago

Hvala za divnu priču.Želim opet otići kod Mrkve!

$ 0.00
3 years ago

Eto Drago favorizuje Ferhatovića.

$ 0.00
3 years ago

He he,opet bih gledala Složnu braću.

$ 0.00
3 years ago

Ne postoji standarni recept za sarajevski cevap. Svaki cevabzdija pravi cevape drugacije i na svoj nacin, zato se i cevapi razlikuju od cevapdzinice do cevapdzinice. Neke cevapdzije koriste samo govedinu, a neke cevapzdije dodaju i malo jagnjetine ili ovcetine. Neki su cevapi slaniji, neki su malo "gumeni" itd. Sve je to stvar ukusa, zato neko ide kod Mrkve, neko ide kod Zelje, neko kod Hozdica neko kod Ferhatovica. hahah

$ 0.00
3 years ago

A čuveni "Nadrealisti" su proturili priču kako se u ćevape stavlja i meso pasa lutalica, haha. Urbani mit je ostao i do dan-danas.

$ 0.00
3 years ago

Kada je meso dobro umeseno nikakav dodatak u vidu zacina nije potreban a pogotovu ne onim koji su peceni na skari na cumuru, sve samo moze da pokvari i da zamaskira lepotu e sad osvrnuo bih se na kajmak koji vecina l;judi posmatra kao dodatak ali pored toga sto kajmak sam po sebi ima odredjeni ukus lepota koju on moze doneti bilo kom grilovanom mesu je u tome sto je kajmak, gle cuda, rastvarac za mnoge materije koje daju ukus pa je samim tim jaci kontakt sa nasim culom ukusa

$ 0.00
3 years ago

Sta bre kajmak kvari cevape, ja obozavam kad mi stave od priloga kajmak ili urnebes.

$ 0.00
3 years ago

Bez obzira što je ukusno, nije to to.

$ 0.00
3 years ago

Sarajevski cevap je Sarajevski cevap I tu nema nikakve price, nikakvi kajmaci ni ostale mazalice, samo cevapi I Luka, bas kao sto kazes :-)

$ 0.00
3 years ago